torsdag 19 april 2012

Friskis

Idag har jag provat något nytt, nämnligen att löpträna i grupp. Jag har träningskort på Friskis & Svettis och de körde igång med lite uteträning den här veckan och idag var det ett medeljogg-pass så då tänkte jag att det kan väl vara kul att testa, så jag och en kompis drog iväg dit, och det var riktigt roligt :). Idag var det ett distanspass vilket innebar att vi sprang 1 mil utan några speciella övningar och nästa vecka blir det backträning, intervallträning och lite teknik så jag tänkte testa det också. Det blir lättare att hålla lite högre tempo när man springer i grupp, man ger sig inte lika lätt då :). Jag springer absolut inte fort och jag vill öka tempot lite, bara det att jag fixar det inte när jag springer själv så jag kan behöva lite peppning av andra så jag tror att det kan bli toppen att träna i grupp.


Tyvärr verkar det inte bli väder så att vi kan
sitta som ovan i helgen, vi måste nog
ha lite mer kläder på oss.

Nu har jag tagit helg och det känns så skönt, efter att ha varit på utbildnig hela veckan så känner jag mig ganska slutkörd och full eller kanske tom i "bollen", svårt att avgöra vilket ;). Imorgon sticker vi till stugan så vi får se om det hinner bli något bloggande annars är jag tillbaka på söndagkväll!


Ljusåtgången är stor i stugan :).

Hoppas er dag varit toppen och i fall vi inte hörs mer före helgen så hoppas jag att ni får en riktigt skön helg!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. Det är mycket roligare att springa långt när man springer i grupp. Det är därför jag hängt med ett gäng löpare emellanåt. Dels för att orka springa längre än jag är van vid och dels för att få upp tempot.
    Ha en skön helg i stugan!:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns lättare med sällskap :). Tack så mycket snälla du, ha en riktigt bra helg du med! Kram Jennifer

      Radera
  2. Kul att träna i grupp! Och vad härligt med helg redan.
    Och du, tack för alla fina kommentarer du lämnar hos mig. Kram fina!

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar helg i stugan! Låter som helt rätt att ta helg redan idag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ha en bra helg du med! Kram Jennifer

      Radera
  4. Vad duktig du är so springer så. själv håller jag mig till zumba tre dagar i veckan, borde lägga till lite styrkepass.
    Ha det så mysigt i stugan
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj 3 zumba-pass i veckan, bra jobbat! Ha r aldrig testat zumba men det ser skoj ut. Ha en bra helg! Kram Jennifer

      Radera
  5. Mmm, vad skönt att ta helg nu efter en fullmatad vecka inklusive motion!!

    Duktigt av dig.

    Ha det så skönt, koppla av, njut!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sats har också löpgrupper men jag har inte vågat prova. Fast jag är lite sugen, för jag har tappat motivationen lite och vill bli bättre, snabbare, starkare. Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!