lördag 27 april 2013

Vi fick oss några raseriutbrott

Igår hade vi verkligen april-väder. Det regnade, haglade och var soligt om vartannat. Vi hade bestämt träff med vänner i en lekpark efter lunch men vi kände oss lite osäkra på hur det skulle bli, i och med vädret. Vi hade tur, vi fick riktigt bra väder, det kom några regndroppar på oss, men annars sken solen och det blev en lyckad em. Det blev lek i nästan tre timmar, underbart att få vara ute så och att ha sådant fint sällskap! Att höra kidsen leka och ha roligt och få tid till att prata med goa vänner, det är sådant som verkligen är energigivande!

Och jag ska säga det att jag behövde energi, för vi lyckades tömma oss på det, jag och småttingarna. Vi fick oss några raseriutbrott här hemma innan vi kom iväg. Lilltösen skulle inte ha någon fleecetröja på sig och lillgossen vägrade att ta på sig någon annan tröja än sin Mario-tröja som låg i tvätten och han skrek i 15 minuter. Tillslut fick vi i alla fall på oss kläder och kom iväg, efter opedagogiska hot från mig, att jag inte åker iväg någonstans med griniga ungar. Jag blir less på mig själv när jag reagerar som jag gör, jag försöker vara lugn och sansad men till slut brister det. Det är det där extra tålamodet jag skulle behöva ;).

Ute skiner solen och det är en alldeles blå himmel. Jag har tryckt i mig en tallrik gröt och ska strax iväg och springa lite i Mellsta med vänner. Hoppas på samma härliga känsla som sist jag sprang där :-).

Ha en fin lördag!

Kram Jennifer





8 kommentarer:

  1. Tålamodet är inte alltid på topp och jag kan bli likadan mot vår 10-åring. Så tråkigt, men man orkar inte hur mycket som helst.
    Hoppas att det gick bra med löpningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Samma aprilväder här idag. Sol, hagel, regn.
    Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
  3. Jodu... det där med att ha tålamod som mamma är väl en utmaning i sig... Jag har både skällt, gapat och varit opedagogisk med mina barn (framför allt med tjejerna) under perioder, men de har blivit fina nästan vuxna medmänniskor ändå. Det har aldrig behövt tvivla på hur mycket jag älskar dem och på något sätt så är väl det det allra viktigaste. Det tror jag att dina småttingar vet också och de kommer att bli alldeles perfekta de med fast de har en mamma som inte riktigt orkar vara en sådan där jäkla supermorsa i alla lägen <3

    Ha en fin lördag vännen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så där är det i bland i en mammas vardag, skönt att ni fick några härliga timmar . Kram

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen det där! Jag har inget tålamod och blir irriterad för minsta lilla som inte går vägen. Säkert ett vanligt småbarnsmammasyndrom! Ser ut som ni hade det kul och härligt när ni kom ut iaf! Och hoppas löpet gick bra!
    Hoppas du har en skön kväll nu!

    kram fredrika

    SvaraRadera
  6. Livet med barn är inte alltid så lätt :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Ibland är de verkligen tålamodsprövande de små liven! Men det ser ut som att ni fick en härlig dag efter allt!
    Hoppas att springturen var lika härlig!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att det inte bara vi som har trotsiga stunder hemma.... och att man inte är den enda som kommer med opedagogiska hot. Blir också less på mig själv i efterhand. Men hur ska man tillrättavisa. Hur ska man göra för att "få ordning på ungarna" utan att höja rösten och hota. Det är väl bara så det är att vara familj/förälder...
    Kram!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!