söndag 14 april 2013

På tu man hand

Sådana här helger borde man ta sig oftare, det är så nyttigt att få lite tid på tu man hand. Jag älskar verkligen att göra saker ihop hela familjen, men ibland så är det faktiskt skönt att få tid till varandra, att kunna prata utan att bli avbruten, att kunna göra vad man vill när man vill, att kunna springa tillsammans, att äta gott och bara mysa. 


Jag tänkte inte på att ta med mig kameran så det fick bli till att fota lite med telefonen. Men oj vad jag såg många fina motiv att fota, fast jag tror inte att maken hade uppskattat om jag varit upptagen med att fota hela tiden :).

Vi har verkligen haft en riktig slapparhelg. Lördagen strosade vi runt lite på stan, åt god mat och avslutade kvällen med en bio. Vi såg "Jakten", det var en bra film men väldigt allvarig så jag tyckte den var lite jobbig, jag är så känslig för sådant.

Jag hade ju tänkt träna på hotellgymmet imorse, men jag valde att följa med maken ut på en springrunda istället. Han ska springa Stockholm marathon så han ville testa hur det kändes att springa på Västerbron så det blev en runda, tror vi kom upp i nästan 10 km, efter att ha snurrat lite för att komma fram till bron. Det gick skapligt att springa faktiskt och det gör mig så glad, fortfarande väldigt lågt tempo, men så får det vara, jag får lyda kroppen. Härligt att få springa tillsammans!


Blev inte mycket shopping, jag köpte bara lite glas som jag fastande för på Granit. 


Efter springturen kändes det riktigt gött att få gå ner och äta en god frukost. Innan hemfärd så tog vi en promenad till Fotografiska museet. Om vädret inte var det bästa igår så var det toppen idag, så det blev en skön promenad.





Sedan var det så skönt att få åka hem och hämta kidsen som haft en riktigt bra helg med sin mormor och morfar, morbror och mostrar.

Nu får det bli sängen, så får det bli lite bloggbesök imorgon istället. 

Må så gott!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. Perfekt! Ni har haft en toppenhelg ser jag. Så värdefullt och viktigt. Älskade Stockholm.

    KRAM och ha en fin vecka
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni haft!! Det är verkligen vackert i Stockholm. Fantastiska bilder!

    Du har så rätt i att det är viktigt att göra saker på tu man hand emellanåt.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Å så jädra härligt:)!!
    Hoppas du får en fin start på nya veckan nu också:)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Verkligen viktigt att ta sig tid för varandra emellanåt!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul med en stockholmsvistelse. :) ÄVen fast vi bor så nära har jag och min käresta bokat in oss på hotell i huvudstaden över valborg. Hihi. :)
    Glasen från granit är såå snygga, jag har dom. Perfekt att dricka ur eller ha som vas. Love it =D
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Så lyxigt och underbart att få vara själva!!! Visst behövs det..
    Ni verkar ha haft det underbart :)
    Dagen efter intervallen så vaknade jag med träningsvärk i armarna, ja glömmer man att stretcha dom så får man skylla sig själv hihi
    Vad har du testat på NTC appen??? Jag kör "get focused" och kört armar och mage! Har testat leg leaner, men mage och armar är det jag vill fokusera på!

    Ha en härlig dag
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Visst behöver man såna där helger på tu man hand ibland.
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar helg ni haft, sån behöver man lite då o då. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Håller med - de bästa sakerna i livet är inte saker...
    De bästa 'sakerna', enligt mig, är god hälsa, goda relationer och ren natur!

    SvaraRadera
  10. MMMM HÄRLIGA bilder:) din blogg är alltid så inspirerande.

    Om du vill ha resetips från Göteborgs skärgård, kolla in min blogg idag:)

    Jag önskar en vårsolig vecka

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!