tisdag 23 april 2013

Lite extra tålamod

Sitter och slappar med kidsen vid teven och passar på att skriva lite via telefonen :). Ni må tro att jag har träningsvärk i benen idag, får se om jag orkar mig ut på en liten joggingrunda efter nattningen av småttingarna, eller i alla fall en rask promenad.

Jag skulle behöva lite extra tålamod, någon som har lite till övers? Lillgossen är inne i en period då han blir hysterisk när han inte får som han vill. Han frågar varje dag efter dagis om han får spela Nintendo DS och när jag säger nej så skriker han rakt ut och med en sådan gäll röst att det skär i öronen. Jag hoppas att det är en snabbt övergående period!

Idag hittade vi tussilago på väg hem från dagis. De första för mig denna vår, vilken tur att jag tog cykeln imorse trots regn :).

Ha en skön kväll!

Kram Jennifer



11 kommentarer:

  1. Jaa det gäller att ha tålamod, tyvärr får du nog ha det några år till om du inte har tur förstås!
    ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Skønne billeder Jennifer :-) dejligt når børnene hygger sig i naturen!
    Kender udemærket det med tålmodigheden, nogen gange er det bedre end andre gange...
    Må du få en rigtig fin tirsdag aften - stort kram herfra OddStyle

    SvaraRadera
  3. Om du kommer på något bra sätt att få lite extra tålamod så får du gärna dela med dig. Här är det också brist på den varan. Helgen i stugan lockar och drar väldigt mycket nu kan jag meddela :).

    Ha en skön kväll och hoppas träningsvärken ger med sig!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Skulle också behöva en extra dos tålamod... ;) Skönt med träningsvärk! Kram

    SvaraRadera
  5. ååå sån charmig period är min äldsta i också. Ibland är de till salu. Väldigt billigt. Ta två. Betala för en.

    Snyggt jobbat med träningen! Hejaheja!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket tålamod behöver man i de perioderna.
    Mysigt och vårigt med tussilago.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Om du hittar någon mer massa tålamod så säg till... Det är samma här... 8 åringen kan göra mig tokig! Så blir man arg, ibland för arg och då ångrar jag mig djupt att jag blev så arg... Ja det är väl bara att vänta några år ;-)
    Sv: jag har en enorm lat gen i mig också... Saker kan bli liggande i flera veckor innan något händer... Nu har jag ju varit mammaledig i lite mer än ett år, och en man som jobbar skift som då är hemma på vardagarna ibland, och äldsta sonen som ser efter lille N, så det hinns en hel del ibland!!!
    Du motiverar iaf mig enormt med träningen, jag är glad att jag hittade din blogg :-)
    Jag kom ut igår på intervall träning men det tog emot, va taggad på jobbet och såg sträckan framför mig hihi men sen på kvällen, urk! Men jag gjorde det och det är ju nästan känslan efteråt som man längtar mest efter...
    Ha en härlig dag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Tålamod mmmm det skulle verkligen vara bra om jag kunde fylla på det kontot lite ;0)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kram från mig. Fina bilder. :-) Stina

    SvaraRadera
  10. Tänkvärda ord som vanligt. Jo det är övergående som tur är men det är jobbigt så länge det varar , jag minns *ler* kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Jag har ju inget tålamod så kan inte dela med mig. Men säg gärna till om du hittar något;) Jag känner igen det där. Wilma som bara är 1 är redan läskigt insnöad på det här med iphone. Och vem kan jag skylla på, bara mig själv. Så nu gömmer vi dem för ser hon dem så pekar hon och blir tokig. Tur vi är fler som känner igen oss i varandra..

    Duktig som sprang igår!! Och hur du än gjorde idag så kan du leva lite på tränigsvärken sen igår:))

    Kramar vännen!
    Fredrika

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!