tisdag 16 april 2013

Jag saknar de tuffa passen

Alltså var tar tiden vägen???? Jag hinner ju ingenting tycker jag, det är liksom jobb, matlagning, nattning, tvätt, städning, ja lite utpustning i soffan med datorn knät blir det också. Men det finns så mycket mer jag skulle vilja hinna med, ja ja, allt har väl sin tid antar jag.




Idag blev det glass till efterrätt. Vi köper nästan aldrig glass från glassbilen, men idag när den kom så gick jag och en mycket glad lillgosse ut till glassbilen.

Just nu känner jag att jag inte hinner med min träning som jag vill och jag tror det är det som märks på mitt humör, jag blir sur helt eneklt. Jag saknar de tuffa passen som HIT och cirkefys på Friskis, men försöker samtidigt tänka att min kropp nog har mått bra av att få lite mer vila och lite lugnare träning. 

Inte hinner jag fota något heller under veckorna vilket märks här, det blir inga snygga bilder direkt, men så får det vara :).




Nej usch vad jag känner mig negativ nu, nu släpper jag det! En sak som är så himla skönt är att det faktiskt blir varmare och varmare och man kan ta cykeln till affären utan att frysa näsan av sig. Hade visst hål i sadeln bara, så när jag var framme så var jag dyngsur i rumpan :).

Strax dags för läxförhör och sedan en promenad med en vän medan maken nattar småttingarna, så hoppas jag hinna med ett styrkepass här hemma efter det, så kommer nog humöret att vara på topp sedan :).

Ha det gott!

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Just värmen är väldigt välkommen!! skönt att bara kunna gå ut utan att frysa!
    Jag hinner ingenting heller, jag fattar inget!
    Nu ska jag iväg och jobba natt igen!
    kram helena

    SvaraRadera
  2. Å vad tråkigt när det liksom blir en ond spiral det där. Men försök ändå ta dig tid till träning om det ger dig sån energi och påverkar humöret positivt. Då kommer du också orka mer sen :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Skönt att värmen har kommit lite. Det är inte alltid lätt att hinna med allt man vill men jag tycker du verkar ha bra balans i ditt liv.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hade tänkt jogga idag, men orkade inte. Märkte dock på humöret att jag borde tagit den där rundan även om jag var trött. Ska försöka hinna med en runda imorgon istället.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att det är så mycket man vill göra men så lite tid. Man får väl vara glad åt att man hinner åtminstone göra något av allt man vill.

    Hoppas det känns bättre efter promenad och styrka.

    Stor kram Carina

    SvaraRadera
  6. Tiden flyger och vi kan bara hänga med, skönt med lite sol och värme på näsan, det har man längtat efter länge. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen mig i det där! Ingen träning, får inget gjort och man får ingen positiv energi. Men spy ut det idag och ta nya tag imorgon och försök att göra EN sak iaf som du vet ger dig positiv energi. Det kan räcka och vara en bra start. Och jag hinner inte heller allt jag vill, dagar som idag när jag både bakat och sprungit brukar lysa med sin frånvaro..
    Tack för låttipset, tempot ökades lite när den kom;)

    Massa kram Fredrika

    SvaraRadera
  8. Precis av den anledningen som jag tyckte det var skönt med ett bloggbreak. Det riktiga livet är ändå det mest viktiga livet! Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Ja, träning är verkligen nåt man blir på gott humör av. Tråkigt när man inte får tiden att räcka till.

    Vilken härlig helg ni verklar haft. Sånt ger också energi:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. ja träning behöver man för att må bra. Själv har jag fått till ett överintag av socker. Det gör verkligen inte underverk på mitt humör och min tolerans. Så nu måste jag ta tag i det, för alls trevnad här hemma. Men usch så jobbigt!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja visst rusar tiden. Fasar lite för det när det väl är dags att börja jobba (igen). Men man får väl prioritera så gott det går. Träningen verkar positivt på humöret så det kommer iaf ligga högt upp på listan här med. Man gar sina perioder. Surt att du hade hål i sadeln. Detär liksom pricken över i:et när man inte är på topp från början.
    Kram

    SvaraRadera
  12. JA träning blir man verkligen glad av, jag är precis som du blir också sur om det går för lång tid mellan passen.
    Mmmmm så många måsten och så mycket roligt som man vill få in på en och samma dag, undra om man någonsin kommer i fas?
    Kram

    SvaraRadera
  13. Du är snart på banan igen. :) Humöret och träningen hänger verkligen ihop. Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!