söndag 21 april 2013

Glad

Hejsan hoppsan! Vilket härligt väder man har, tänk så glad man blir av lite sol :).

Min tanke igår vara att vi skulle träna på att cykla. Lilltösen har ännu inte knäckt det där med att cykla utan stödhjul, hon tycker att det är så läskigt. Jag försöker intala henne att hon fixar det lätt som en plätt bara hon vågar lita på att hon klarar det. Lillgossen han får köra med stödhjulen ett tag till, det är får räcka med att springa efter en. Vid huset där vi bor så finns det inga bra möjligheter att träna cykling då det är så backigt men bara en liten bit bort finns en cykelväg som passar perfekt för cykelträning. Men där finns också en lekpark så mina småttingar hade ju inte den minsta lust att cykla, de ville ju leka i lekparken. Jag gav mig vika, så istället för cykelträning blev det en massa lek, balansgång med hinder, kull, lavaland mm. Och så klämde jag in lite jämfotahopp upp på bänk, tricepspress, armhävning mot bänk och enbensknäböj, det gäller att passa på när man har möjlighet ;).





Igår gjorde vi något vi länge har sagt att vi ska göra när vi är i behov av fler cyklar, vi besökte Cykelbytardagen ute vid en bilaffär. Vi fick tag idet vi sökte, lilltösen fick sig en fin cykel som förhoppningsvis kan locka lite mer till att hon vill lära sig cykla. Och den var bra mycket smidigare än den vi har hemma så nu håller jag tummarna för att hon knäcker koden snart. Så fick vi tag på en härlig gammal herrcykel till äldste grabben, lite roligt att han hellre vill ha en sådan än en modern ny cykel.






Dagen avslutades hos goa vänner med gott grillat, en riktigt bra lördag alltså. Men nog om gårdagen, den är förbi, idag har vi en ny härlig dag att ta vara på. En liten utflykt med vänner står på schemat :).



Alla bilderna är tagna med mobilen och är helt oredigerade, så det är inte inte den bästa kavliten :).



Ha en toppenbra söndag!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. Har verkligen hamnat helfel i livet för närvarande, men jag jobbar på det och försöker prioritera mig själv. Inte lätt alla gånger, men nödvändigt.
    Vår dotter hade bra hjälp av sin envishet när hon skulle lära sig cykla utan stödhjul. Hon fick ny cykel och ville inte ha på stödhjulen på den. Det tog en timme ca, så hade hon lärt sig!:) Utan vurpor i gräset var det inte, men hon var så lycklig när det funkade!:)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Där vi bor nu har vi inte heller möjlighet att cykla "fritt". Då får vi först ta oss en bit bort. Men barnen brukar cykla hemma på gräsmattan. Kram.

    SvaraRadera
  3. Jo jag minns det där när de skulle lära sig cykla. Skönt när de väl kan sen. Visst blir man glad av solen! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Det känns verkligen som våren gjorde entré denna helgen... Underbart är det! Man fylls av energi :)
    Vilken toppen grej med en cykelbytardag! Tror säkert det kommer gå fort för henne att lära sig cykla... Heja!
    Låter som en härlig lördag hos er!
    Tack för din grattis hälsning! Min vän tog mig till en brak-frukost, bara hon och jag! Ja det var verkligen uppskattat oj så mätta vi blev hihi...
    Hoppas ni har haft en härlig söndag och att solen strålat lika mycket idag:)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Ja, solen är bra för sinnet! Vad fint att ni hittade cyklar! Kram!

    SvaraRadera
  6. Härligt att du är glad!! Fina cyklar som fick följa med hem!

    Ha nu en riktigt bra måndag! Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Vårtecken när barnen får ha cyklarna framme! Och de lär sig när de vill, vill de hellre leka är det lika bra! Härliga bilder på er alla! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder, här håller vi på och testat utan stödhjul går sådär..... Men skam den som ger sig.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för att nya cykeln gör susen! Lekplatser är jättebra att träna på. Min man tycker jag är pinsam men jag tycker det är smart att passa på när tillfälle ges. Skönt att det finns fler "tokar". 😃 Kram

    SvaraRadera
  10. Ännu ett klockrent ordspråk! Och vilka glada härliga bilder:)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!