söndag 21 april 2013

Tack och lov

Hörni, vilken helg det varit, soligt och fint!

Idag hade vi planerat en utflykt i skogen med vänner. Jag trodde dock ett tag att vi skulle få lov att ställa in. Lilltösen vaknade och hade så fruktansvärt ont i magen så jag trodde att hon åkt på magsjuka. Men hon la sig ner och vilade lite till och sedan kom hon och bad om en smörgås, tack och lov, ingen magsjuka!




Jag hade hört från några vänner att det ska finnas ett ställe med en hinderbana för barnen, så vi tänkte att vi skulle ta oss dit. Jag hade fått vägbeskrivning från två personer, men tror ni att jag hittade dit? Nej, såklart inte, (så nu Carina och Kerstin får ni ta med mig till hinderbanan någon gång :)) men vi fick en riktigt härlig dag i skogen ändå och inga utav barnen hade lust att åka hem när vi föräldrar tyckte att det var dags :). 




En dag i skogen med solsken, härligt sällskap och lite gofika, det kan nog inte bli bättre än så :). Lillgossen verkligen älskar att vara i skogen och det är så härligt att se honom springa fram längs stigarna.




Det var rejält blött och kladdigt i skogen, och jag hade inga gummistövlar på mig så lite blöt om fötterna blev jag allt. Jag måste köpa mig ett par nya stövlar för det är sprickor i mina.

Hade tänkte köra ett Core-pass på Friskis på kvällen men det tar emot att träna inomhus  när det är så fint ute. Det blev en långsam joggingrunda istället, med lite mag- och ryggövningar efteråt. Efter det blev det pizza-mys (men jag beställde faktiskt en sallad, fast jag fick ett otroligt gott bröd till som var fyllt med smält ost, så det blev nog inte  nyttigare än pizzan).

Hoppas att ni får en bra start på nya veckan! 

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Å, tycker om era skogsutflykter så mycket! Ett par bra gummistövlar skulle jag också behöva investera i.

    Pizza- och brödmys....låter gott!

    Ha en fin vecka!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kort Jennifer!! Att vara i skogen är minst sagt ljuvligt :). Lovar att ta med er till hinderbanan. Inte helt lätt m vägbeskrivningen som du kanske märkte....

    Hoppas du får en toppenvecka!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Vilka finfina bilder :) Känner doften av skog och grönska!

    /Suvi

    SvaraRadera
  4. Klart man vill vara ute i det fina vädret. Det gäller att kunna vara flexibel med sin träning. :)

    SvaraRadera
  5. Naturen bjuder ju på en massa underbara upplevelser för barnen, så fint att de får vara med ute i skog och mark!

    SvaraRadera
  6. Visst har det varit en alldeles ljuvlig helg med mycket utomhusvistelse. Synd bara att mannen jobbade så mycket.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att det inte var magsjuka! Det är ju så härligt ute nu och det vill man inte missa en dag av!

    kraam

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig dag ni verkar ha haft, antar att barnen sov gott efter detta!
    Härliga bilder!
    Ha en skön måndag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  9. Det är precis så de där fina dagarna ska spenderas :-) Utomhus med familj och vänner. Underbart!
    Hoppas veckan har startat fint för dig.

    SvaraRadera
  10. Underbart att tillbringa dagen ute i naturen, kan tänka mig att det var trötta barn till kvällen. Vilken tur att det inte var magsjuka utan ni fick ett skönt slut på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. puuuuh för att det inte var magsjuka!
    Vilken härlig dag, det ser underbart ut... Vad roligt med en hinderbana, hoppas dom hjälper dig med att hitta den ;-)
    Idag har det faktiskt regnat här men nu på em klarnade det upp!
    Förstår att det tar emot att gå in och träna.. skönt att man bara kan snöra på sig skorna!
    Hoppas du haft en fin måndag..
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Hej vännen,

    Vilka härliga skogsbilder! Det är verkligen urmysigt att spatsera i skog och mark så här års. Att få se naturen vakna!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  13. Fina bilder. Jag tänker på alla barnen som aldrig kommer ut i skogen, de finns ju faktiskt. Vad duktig du är med träningen.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!