torsdag 25 april 2013

Premiärspringa

Här kommer gårdagens inlägg, det gick inte att publicera igårkväll.

Igår efter nattning av småttingarna så stack jag iväg till Mellsta motionscentral för att premiärspringa i skogen. Och oj vilken underbar springtur jag fick, det var så länge sedan som jag kände att jag verkligen njöt av att springa men igår så gjorde jag det :). Visst, värken i magen fanns där i bakgrunden men utöver det så kändes det lätt! Nu ska tilläggas att jag sprang väldigt långsamt och bara fem km. Men jag har kommit på att jag måste släppa det där med tiden när jag springer, det är känslan jag vill åt, jag vill kunna njuta av att springa och är det så att magen protesterar så får jag följa det tempot som den accepterar.






Idag var det avslutning på lilltösens gympa och de hade lite uppvisning för oss föräldrar. Det var så roligt att se hur duktiga de är, men att sitta still och lyssna på vad ledare sa var de väl mindre duktiga på ;). Däremot så var lillgossen hur duktig som helst, han satt så fint på bänken och tittade på storasyster. Jag frågade lilltösen hemma vad hon tyckte var roligast på uppvisningen, hon svarade "att äta glass" :).




Ikväll körde jag ett backintervall-pass och om det var härligt att springa igår så kan jag ju inte påstå att det var härligt idag, men det kändes gött efteråt i alla fall :).





Nu är klockan så mycket så det får bli sängen, jag får kika in hos er imorgon.

Må så gott!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Härligt att det fungerade att springa igen! Jag måste också sänka kraven på bra tider när jag springer och bara köra på känsla. Skulle springa igår, men det lockade inte att ge sig ut i hällregnet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du fick till en sån fin löprunda :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Härligt med en skön löprunda, mysiga gympa bilder. Kram

    SvaraRadera
  4. Den där känslan i skogen är underbar! Jag tror du är något viktigt på spåret...att det ska kännas skönt att springa. Lyssna på den känslan. Det finns många andra sätt att ta i, t.ex. i styrketräningen. Jag förstår att det kändes surt att gå ner i vikter, men träning med egen kroppsvikt är inte fy skam det heller! Vilkterna kan komma i sinom tid... Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!