söndag 7 april 2013

Mörttjärnsberget

Ni ska ha tack för era peppande kommentarer! När den där ångesten kommer så försöker jag att styra om mina tankar, hitta positiva saker och saker som jag kan känna mig tacksam över och jag har blivit mycket bättre på att vara här och nu nuförtiden. För några år sedan hade jag verkligen haft riktigt ångest en sådan här dag, jag hade inte kunnat ta mig för någonting utan bara gått och tänkt på att ledigheten är över och det är dags att återgå till vardagen. Nu kan jag faktiskt se tillbaka på det och tycka att jag var väldigt fånig då. Det finns så mycket positivt att tänka på istället, men helt utan ångest är jag fortfarande inte så jag jag har mer att jobba på för att verkligen kunna leva här och nu.

Jag har precis kommit hem från ett härligt spinningpass, hade tänkt köra skivstång men jag känner mig lite för svag i kroppen för det så det får vänta ett tag till. Nu blir det till att käka lite och hoppa in i duschen. Hade ju tänkt läsa ikapp hos er idag, men det får vänta till imorgon för efter duschen ska blir det till att titta på Mästarnas mästare.

Kör en liten bildbomb från helgen så ni som är trötta på en massa bilder kan sluta läsa här ;).


Vi körde lite ringkastning i fredags och lillgossen är en riktigt dålig förlorare och blev fullständigt galen när han förlorade, undrar just vem han fått tävlingsinstinkten från :)?




Vi tog en tur till en fin badplats i Stjärnsund på fredagen och det var nästan så att det kändes som en sommardag.


Vi gjorde en vandring upp på Mörttjärnsberget på lördagen. Har sagt det förr och säger det igen, det är ju bara så rofyllt att vandra i skogen, alla i familjen gillar det. Det var ett riktigt fint ställe så dit blir till att gå flera gånger.


Idag var inte vädret lika fint, det har snöat och haglat och varit riktigt april-väder. Tur då att vi fick besök av bästa Lotta med dotter. Kidsen målade och fejade med kojan men sedan blev det lite väl kallt och alla ville gå in så grillning fick bli inomhus istället för ute :).


Nej nu klagar grabben på mig att jag är för seg. Hoppas att ni alla haft en fin helg och att ni får en bra måndag, kikar in till er imorgon!

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Klart vi inte tröttnar på dina bilder. De är energigivande och glada! Ha en fin måndag du också:) Kram

    SvaraRadera
  2. Men er stuga ligger ju helt underbart!! Blir otroligt sugen på att skaffa ett litet hus i någon skog någonstans! Det ser såå härligt ut!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Det ser verkligen härligt ut. Förstår att ni njuter allihop :)

    Angående i morgon så hoppas jag att du inte har alltför ont i magen och att du får en toppendag trots allt!

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, förstår din ångest. Jag skulle mycket hellre tillbringa dagarna men mina barn än på ett kontor och längta efter dem. Men snart är det sommar semester och då får jag tillbringa all ledig tid med familjen, längtar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tröttnar aldrig på dina fina bilder! Det ser så skönt och rogivande ut. Jag vill också grilla korv och äta plättar ;)

    Känner igen dina tankar om oro och ångest när något roligt är över. Tycker det har blivit bättre ju äldre jag blivit, vet att det oftast går bättre än vad jag tror.

    KRAM!

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Jennifer du tar alltid jättefina foton! Härligt att se och följa med i! Kram och hoppas du kom igång lagom efter den långa ledigheten:)

    SvaraRadera
  7. Tröttnar aldrig på dina härliga bilder på barnen så fulla med energi och glädje ;) Hopas du får en bra start på veckan med så lite ångest som möjligt ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!