fredag 12 april 2013

Spidermans tur

Jag testade ett sprintpass som de tipsade om i senaste numret av iFORM igår, lyktstolpesprint. Det går till så att man kör sprinter mellan lyktstolpar, kutar allt vad man kan mellan två lykstolpar och går sedan mellan två och kutar igen, så håller man på så till dess att man gjort 10 sprinter. Det gick helt ok och jag gillar när det är så enkelt, inte behöva tänka på någon tid eller så, utan bara ge järnet en kort bit och jag ser målet hela tiden, det passar mig. Efter det så körde jag ett armpass med appen Nike training (fina Nellie tipsade mig om den appen), men då mina vänner, gick det tungt. Jag orkade inte hålla tempot utan fick lov att ta små korta pauser, och då blir jag så frustrerad, och känner att träningen inte gett något. Men jag måste lära mig att vända mina negativa tankar och faktsikt tänka att det var ju bättre träning än om jag inte hade gjort något överhuvudtaget, och vara nöjd över det jag klarat av.


Jag har så dumma stortånaglar, de växer liksom så att de böjer sig liksom uppåt på något vis, så mina skor går alltid sönder på det där viset.


Imorse så testade jag att jogga sakta på min morgonrunda, jag håller då ett tempo på 6.25 min/km, så det är verkligen långsamt, men det verkar som att min kropp behöver springa så långsamt för det gick hyfsat bra med magen, jippiiiiii! Smärtan låg där lite molande, men den gick att stå ut med.


Lillgossen vill gärna ha en liten leksak med sig vid bordet, och idag var det Spidermans tur att få ligga där bredvid tallriken :).


Lite grått och trist ute, men det passar bra för då kan jag och kidsen hålla oss inne och städa lite, det behövs ser jag. Men så måste vi hitta på något roligare också, få se vad det blir.

Jag och maken drar till Stockholm imorgon, ska bli skönt att få komma iväg lite bara vi två, så kanske vi hinner prata och se varandra lite, prata klart en hel mening med varandra, det är inte ofta det händer ;). Kidsen är så glada för de ska få vara hos mormor och morfar, oj vad de har frågat under veckan när det är lördag.





Ja, då var det väl dags att ta tag i städningen! Ha en riktigt fin fredag! 

Kram Jennifer

17 kommentarer:

  1. Brukar också köra den varianten med lyckstolpar, perfekt!
    Hoppas ni får en mysig helg i Stockholm
    Kram

    SvaraRadera
  2. Läste om den träningen också och ska nog också prova den någon gång.
    Förstår dig fullständigt angående träningen, men jag tränar på att vara nöjd med lite. Man måste ju inte springa en mil varje runda!;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är med din träning :)
    Haha, känner igen det där med att man inte hinner prata färdigt en mening med mannen förrän barnen kommer och avbryter :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Tack för fina ord på min blogg:) och om du vill ha resetips kan du kolla in min nya post.

    Ha en underbar helg med hopp om vårsol

    LOVE Maria

    SvaraRadera
  5. Jag blir trött bara jag läser hihi. Vad duktig du är. Jag har allt kört på jag också idag:))) Mina barn hade alltid med sig något vid matbordet när dom var små. Ha det så himla mysigt i Stockholm och rå om varandra:)) Kramkram Anne

    SvaraRadera
  6. Du är så duktig.. Jag ska banne mig ut imorgon och testa samma :) Jag fick också app tipset av Nellie! Så bra *tummen upp
    Bort bort bort med det negativa... Du tog dig ut och det gick bra... Men jag förstår din tanke också så jag ska inte påpeka!
    Är det eran bröllopshelg ni ska ta igen :) hoppas att ni får en härlig vistelse och kan njuta och prata hela meningar ;-)
    Javisst vill man ha en fin altan med blommor och lyktor sen tycker jag att somrarna inte har varit så roliga så vi har faktiskt inte suttit ute så mycket!!!

    Önskar dig en härlig kväll och en ljuvlig dag imorgon
    Kram kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni får en fin Stockholms vistelse! Ibland behöver man få tala till punkt med varann:)Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Kul att det gick bra m löpningen i morse OCH sprinterna i går. Härligt Jennifer! Förstår din frustration gällande styrkan men det är som du säger: bara att försöka vända det negativa till något positivt!

    Kul att ni ska iväg bara ni två i helgen. Hoppas ni får en kanonvistelse i Stockholm.

    Önskar dig en härlig fredagkväll och helg!
    Bamsekram Carina

    SvaraRadera
  9. Absolut, var nöjd över att du kommer ut och gör det! Så mysigt alltid på din blogg. Ska läsa lite nu.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Duktig du är medcträningen:)

    Hoppas ni fåren riktigt fin helg!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. ja tänk att det ska vara så svårt att få avsluta en hel mening med sin man? :-)
    Så härligt med lite ensamtid och bara få rå om varandra.

    Vad skönt att du kan springa lite igen. Jag längtar tills jag får spring mellan lyktstolpar, Eller sprina över huvudtaget. Men snart så kanske?

    Kram

    SvaraRadera
  12. Den bästa träningen är den som blir av. Bra tanke när det inte blev som man tänkt sig. Jag tycker du är jätteduktig som håller igång som du gör! Det där med lyktstolparna skulle inte funka för mig för här finns inga helt enkelt:))
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni får det jätte mysigt i Stockholm tillsammans, ibland behöver man verkligen lite tid tillsamman. Jag kommer inte ihåg när jag och maken hade det senast.
    Vad duktig du är med din träning. Jag har så himla svårt att komma igång.
    Ha en riktigt trevlig helg.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Flitig du är med dig träning ! Önskar er en härlig helg i huvudstaden. Kram till dig.

    SvaraRadera
  15. Oj vad duktig du är som tränar så himla bra! Lyktstolpar är ju en bra idé, tack för tipset!

    Stockholm låter fint. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  16. Du är en inspirationskälla helt klart när det gäller träning :-) Jag behöver också något som känns lätt, nytt och skoj för då blir träningen verkligen av :-)
    Hoppas ni haft det supermysigt du och mannen. Ha det fint!

    SvaraRadera
  17. Vad härligt att det funkade med magen, så bra att du lyssnar på kroppen. Kul att du gillar appen. Övningarna är rätt intensiva, om kroppen inte känns hundra så kör med lägre tempo, det ger definitivt något i alla fall. Ha det underbart i Stockholm! ❤

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!