måndag 29 april 2013

Hur ska hon klara sig där

Har precis nattat småttingarna. Maken och äldste grabben är och tittar på fotboll. Jag hade tänkt mig ett träningspass här hemma, men jag är så trött, fryser och har huvudvärk, så jag struntar i det. Jag försöker masa mig upp tidigt imorgon istället och få till ett pass inann jobbet för imorgon kväll hinns det inte med då ska vi fira mina bror som fyller 20 år. Tänk, de blir så stora mina småsyskon, snart har de kommit iakpp mig allihop ;).

Som sagt, jag fryser och har huvudvärk och ute har det idag varit riktigt ruggväder, hallå vårvärmen var är du????




Det var luva på som gällde när jag cyklade hem från jobbet idag och jag blev att tänka på när min äldste grabb var 4 år och jag skulle cykla med honom till dagmamman. Det regnade och jag tog på mig luvan och han skämdes så och bad mig att ta av luvan, redan som 4-åring skämdes han över sin mor ;).

Idag var det öppet hus i skolan för blivande förskoleklass. Tänk min lilla, lilla tös ska börja förskoleklass till höst. Jag kan inte förstå det, hon är ju så liten, hur ska hon klara sig där på den stooora skolan med den stooora skolgården?!




Äsch, det kommer ju att gå hur bra som helst, men nog finns det lite oro i mammahjärtat.


Core-passet igår var riktigt bra och jag känner hur träningsvärken kommer smygandes, jag kommer nog inte att vilja skratta så mycket imorgon :).



Jag längtar efter sol och värme nu!


 Nu blir det till att mysa ner mig i soffan och titta på Biggest Looser som börjar snart. Jag önskar er en riktigt bra kväll!

Kram Jennifer

8 kommentarer:

  1. Visst är man trött att frysa och ha mössa på sig..! Det blir kanske sommar på en gång:) Krya på dig min vän! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. ja, mer sol och värme vill vi ha!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ja, hur ska dom klara sig?? ;). Alldeles utmärkt tror jag. Men visst var skolgården väldigt stor.

    Nu får det vara slut m regn & rusk - ser faktiskt ganska lovande ut till helgen :).

    Ha en bra kväll! Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Känner mig också lite ruggig idag, så det blev ingen träning för mig heller.
    Klart hon kommer klara av att börja förskoleklass!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst längtar man efter sol och värme... Fy vad ruggigt det varit idag!
    Min tjej börjar också skolan till hösten, stort!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du var riktigt fin i luva, själv hade jag inte sett riktigt klok ut, ha ha. Men gud vilken charmig skola hon ska gå i den och den verkar inte alls så stooooor och hemsk men det är klart att det blir lite skillnad från dagis iaf ;) Jag fryser också så nu blir det en varm dusch och marsch pannkaka i säng ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Vår lilla lilla börjar också förskoleklass till hösten.
    Hoppas du kryar på dig snabbt! Kram.

    SvaraRadera
  8. VIll önska dig en riktigt fin Valborgskväll:)
    (hoppas du kan skratta utan det gör alldeles för ont av träningsvärken;))

    Kram fredrika

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!