lördag 20 april 2013

Knäna upp i hakan

Alltså vi har sådan otur med vädret när vi ska hälsa på syrran i Örebro, det regnar alltid. Nästa gång ska jag kolla vädret innan och bestämma en dag vi åker dit tror jag ;). Det är ju så fint i Örebro och de bor i en sådan fin liten lägenhet, syrran, hennes sambo och deras hund. Igår hade vi inte så lång tid på oss innan vi skulle åka hem så regnvädret gjorde ändå inte så mycket, det blev alldeles perfekt med gott fika, lite lek ute och sedan mat på McDonalds innan vi styrde kosan hemöver igen.







Oj vad jag tryckte i mig en massa godsaker igår, det började som sagt hos syrran och när vi kom hem så stack jag för att träffa fina arbetskamrater på AW så det vara bara att fortsätta att äta gott :). När jag cyklade hem så "råkade" jag ha vägarna förbi Hemmakväll och då "råkade" en stor påse godis följa med mig hem, jag mådde riktigt illa när jag kröp ner i sängen. 






När jag cyklade ner till AW så var det regnkläder på som gällde, men på hemvägen var det så fint ute. Så förutom att jag hade en cykel med en sadel som var på tok för låg, så jag hade typ knäna upp i hakan när jag tramapade, samt att den lutade så mycket uppåt att jag fick lov att blåhålla mig i styret för att sitta kvar, så var det en riktigt skön färd hem. Min kära kärringhonda som är så otroligt skön att cykla på, ja den hade grabben lånat.

Nu har vi en skön lördag framför oss, solen skiner därute och jag är så sugen på att ge mig ut på en runda. Men jag tänkte låta maken sova lite så jag får hålla mig en stund :).

Det blir nog till att ut och träna lite cykling med småttingarna idag och sedan blir det middag hos vänner, det kommer bli en toppendag!

Hoppas att ni alla får en riktigt skön lördag! 

Kram Jennifer

9 kommentarer:

  1. Här har jag och barnen likadana cyklar numera, så här är problemet bara att man aldrig hittar nycklarna till dem.
    Tänkte också ta en runda idag, men det får bli i em då jag ska vara funktionär på en dressyrtävling fram till två. Ikväll blir det kalas för kusinen som fyller 8 år.
    Ha en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland går det troll i hur och var det alltid regnar, har också varit med om det. Fast i en annan stad...

    kramen o trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Sån otur med regnet. Men kanske regnar det alltid i Örebro ;)
    Ha en fin lördag. Kram.

    SvaraRadera
  4. Synd att ni prickade in en av de regnigare dagarna för idag har det varit helt underbart :-) Hoppas ni haft en fin lördag.

    SvaraRadera
  5. Låter som ni fick en härlig lördag!

    SvaraRadera
  6. Typiskt att du var där igår. Du skulle varit i Örebro idag, för det var strålande väder. bor hon på väster? Tyckte det såg ut som ett hus som en kompis bodde i för länge sedan?!
    Ha en skön söndag med massor av sol.
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så typiskt att vi lyckas pricka in regniga dagar när vi ska till Örebro. Jag gillar verkligen Örebro, det är en riktigt fin stad! Jag vet inte riktigt vad området kallas där hon bor, men det kan nog stämma in bra med väster om jag försöker tänka på väderstrecken :). De bor i en fin gammal lägenhet, en perfekt första lägenhet och nära till stan.
      Kram Jennifer

      Radera
  7. Hoppas du hade en skön lördag!
    Härliga bilder.
    Här är vädret upp och ner. 20 grader varmt i går och sen 10 grader varmt idag och inatt ska det bli jättekallt.
    Vill ha värme nu ju.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!