måndag 22 april 2013

Stelare än en gammal gubbe

Oj, oj, oj, nu känner jag mig helt slut i kroppen, men på ett skönt sätt. Idag var det grått och trist väder här, då kändes det riktigt bra att jag fick till det och kunde gå på Intervall/flex på Friskis. Det är ett tufft pass, man kör olika övningar i 45 sekunders intervaller och i princip ingen vila emellan. Jag kan säga att det kändes att det var länge sedan jag körde det passet, jag blev totalt slut.
Efter intervallerna är det en flex-del då det är smidigheten som sätts på prov. Alltså jag måste ju skärpa till mig med att stretcha, jag är ju stel som, jag vet inte vad. Jag skäms ju när jag inte klarar vissa övningar, jag är stelare än en gammal gubbe :).

Men som sagt, nu känner jag mig skönt slut i kroppen. Jag tror faktiskt att jag ska ta mig ett bad och bläddra i ToppHälsa som fick följa med hem från affären idag.

Må toppen fina ni!

Kram Jennifer

12 kommentarer:

  1. Ett bad ja, det kan jag drömma om ibland men det blir bara inte av. Har inte badat i badkaret sedan jag låg där höggravid och skulle försöka dämpa värkarna enligt barnmorskan. Det var 5,5 år sedan!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt när man är trött på rätt sätt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra avslutning på en bra dag. Och efteråt är du nog inte lika stel ;).

    Ha det gött! Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Härligt. Och lika härlig avslutning. Ja det är bra att ha rörligheten i kroppen vid olika former av träning. "Flex-delen" låter lite som det functional-moves passet jag brukar köra. Riktigt skönt är det! Kram

    SvaraRadera
  5. Alltid skönt när man gjort ett bra pass! Den tidningen skulle jag behöva ;) Min löpträning går åt pepparn! Fick kliva av bandet idag efter 6 km (skulle sprungit en mil..) p g a höften. Får nog kasta in handduken vad det gäller den där tävlingen...
    Hoppas du fick en skön kväll, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig helg ni har haft!! Ser helt underbart i på bilderna i inlägget innan. Som jag känner igen mig i att vara stel som en gubbe! Jag totalt stelast och fruktansvärt ovig så stretching är alltid lite pinsamt..haha!

    Hoppas du haft en skön kväll! (det brukar man ha efter träning)
    kramar fredrika

    SvaraRadera
  7. Lät som ett bra pass!
    Får nog kolla efter den där tidningen någon dag, gillar den.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Här har du en som är minst lika stel och osmidig ;) kram.

    SvaraRadera
  9. Visst är den känslan skön efter träning när man känner att det pirrar i benen när man intar soffan/sängen...
    Då har man kämpat på bra! Heja dig!
    Själv är jag på jobbet och har nu laddat inför kvällen att köra intervallen igen som du tipsade om..
    Ååå det är väl självklart att jag bjuder dig på kaffe i stolarna

    Ha en fortsatt härlig tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Ja du är inte ensam - jag är också stel som en gammal gubbe - riktigt pinsamt och jag som var gymnast när jag var yngre - hur gick det här till liksom ??? Ja ja det är bara att stretcha på för oss stelisar tror jag ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  11. När det är gjort är det en skön känsla , du är flitigt du ! Keam

    SvaraRadera
  12. Gött med ett intensivt pass! Mitt tips är att om du tycker stretching är trist så satsa på dynamisk rörlighetsträning. Yoga är också bra. Testa appen "yoga for runners", den tror jag kan funka. Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!