måndag 6 augusti 2012

Våga

Bild via

Hittade denna tänkvärda bild och jag känner att jag måste verkligen bli bättre på att våga mer, våga göra sådant jag verkligen vill göra. Jag har alltid varit så rädd för att göra fel, gå fel väg, göra fel saker, men vad då fel, vad är egentligen fel och vad är rätt??? 

Blir inte mer än så från mig idag här i bloggvärlden. Bara en dag på jobbet efter semestern och jag känner redan en viss stress krypa sig fram inom mig. Har många saker som jag känner att jag inte har full koll på vilket får mig stressad, men jag får lita till att det löser sig, det brukar ju alltid göra det. 


Så vackra hästar som jag passerar under min morgonrunda.

En fin blombukett från min lilltös, får mig att bli så glad!


Hoppas att ni alla mår bra och har haft en fin dag!

Kram Jennifer

9 kommentarer:

  1. Härliga bilder du visar i förra inlägget och vad skönt att du kan springa längre nu även om det går långsamt.
    Jag har också svårt för att våga göra saker och är alltid så rädd för att det ska bli fel.
    Hur hinner du med morgonpromenader nu när du jobbar?
    Har jobbat första dagen idag jag med och det känns. Klockan är inte ens tio och jag har redan gjort mig klar för natten och då har jag ändå sovit en stund på em.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din hälsning.
    Hoppas att det löser sig med alla stresiga projekt. Försök ta ett i sänder och andas.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Första dagen avklarad...försöka släppa stressen...det fixar sig...ALLTID!

    SvaraRadera
  4. Hej fina du....visst ordnar det sig. Försök slappna av. Som Åsa skriver, det fixar sig!!

    xx

    SvaraRadera
  5. Försöker mig på att svara på din Kommentar Grodmammann via telefonen men det verkar inte fungera som jag vill. Jag kliver upp strax efter kl 5 på morgnarna och går eller springer en kort runda, det blir bara 5 km. det funkar bra eftersom jag inte behöver lämna barnen på dagis, det fixar maken och jag hämtar dem. Det är så skönt att starta dagen så :-). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Jadu, det där med att slänga sig rätt ut mot nya äventyr är inte alltid det lättaste. Men kicken man får när man vågar är så obeskrivligt härlig att det är värt det oavsett om beslutet senar skulle visa sig vara felaktigt. Vilket förvisso sällan händer. Hur ofta ångrar man ett beslut som man tagit egentligen :)

    Talar av egen erfarenhet, för just idag tog jag ett stort beslut som kommer att ändra mitt liv radikalt framöver. Och även om jag är skitskraj så är jag så lättad över att beslutet väl är taget, det är ju den västa ångesten. Nu är det bara att se framåt och slänga sig ut. Skitspännande :)

    Ha det bäst!
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter spännande, hoppas få läsa om det hos dig :)? Kramar Jennifer

      Radera
  7. Låt inte den där stressen ta tag i dig, tänk på allt du kan och bidrar med istället för vad du kanske behöver bli lite bättre på och lära dig mer av, det är ingen som förväntar sig att du ska kunna allt, det är oftast man själv som lägger mer press och förväntningar på sig än vad omgivningen gör!

    Ta hand om dig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!