onsdag 8 augusti 2012

Längtan och lite nagellack

De hyrde en skapligt bra film igår, maken och grabben. "Unknown" hette den, en helt klart godkänd film att sitta och slappa till i soffan. 

"Dr. Martin Harris vaknar upp från en koma och upptäcker att hans identitet har stulits. Ingen, inte ens hans fru, tror på honom. Tillsammans med en ung kvinna ger han sig ut på jakt för att bevisa vem han är" citat från nyheter24.se

Bild via


Idag efter jobb och lyxmiddag (mackor och tonfisk, hmmm, kanske inte det bästa med ibland orkar man inte och tonfisk är ju i alla fall nyttigt ;)) stack jag, lilltösen och äldste grabben för att köpa inbjudningskort till kalas, det är nämligen en liten tös som fyller år om inte allt för lång tid och ni må tro att hon ser fram emot sitt kalas :). Att den här mamman just nu känner sig trött och inte så full av energi och inte har den minsta lust med barnkalas, det tar vi och struntar i, för nu måste jag skärpa mig och ta tag i mina tankar och styra dem åt rätt håll styra dem till allt positivt och härligt här i livet. Barnkalas är ju jätteroligt, att se alla glada och underbara barn, och hinner jag inte baka allt fikabröd så finns det ju alltid att köpa en massa godsaker i affären, och det duger det också, så det så!



Lilltösen fick sitt första alldeles egna nagellack, och ni ser ju hur glad man blir då :).


Med risk för att bli dumförklarad så måste jag ju faktiskt säga att jag gillar att det börjar skymma lite tidigare på kvällarna nu, det är ju bara så mysigt att tända ljus och bara sitta och mysa. Jag känner mig helt klart redo för hösten nu.

Hittade ett nummer från Allt i hemmet i tidningshögen som jag missat att läsa, det blev en glad överraskning, ja det behövs inte mer än så för att göra mig glad :)


"Försök att göra någon glad varje dag, om det så bara är dig själv." Okänd

Må så gott alla fina människor!

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Det där verkar vara en film i min smak ;) Bra till soffan och slappa som du skriver.

    Vilket sött naglack till en söt flicka!

    Barnkalas ja...det brukar bli jättebra och roligt, men det är skönt när det är över....;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Barnkalas är rätt kul, men rätt skönt när det är över också. Förra året hade dottern kalas ihop med en klasskompis. Vi hyrde då gympasalen på skolan och sedan bjöd de hela klassen plus några till. Det var livat, men de fixade det mesta själva då det gällde lekar o sv. Vi vuxna fixade korv och tårta.
    Känner också att jag har dåligt med energi, men skyller på att det är första arbetsveckan. Dock tänkte jag på detta med tankar när jag cyklade hem igår. Jag behöver också vända till mer positiva tankar om livet.
    Fint nagellack hon fick, dottern. Här vill dottern ha fransk manikyr när hon fått lite längre naglar!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glömde ju skriva att jag också tycker om hösten och att få tända ljus och mysa i mörkret.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är det bästa med hösten! Alla mörka kvällar med tända ljus.
    Snart bär det av till IKEA för att fylla på ljuslagret :-)

    Mysig med kalas. Söta inbjudningkort :-)

    Ha en fin dag!
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Så härligt med tidningar och nagellack, en ganska prisvärd flärd :)

    SvaraRadera
  6. Hösten ÄR underbar! Men jag är inte mentalt redo förrän 1 september! Haha kramar det sista ur sommaren...vad härligt med nagellack till en liten tjej! Kram Caroline

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!