tisdag 21 augusti 2012

Bekantar mig

Ja nog känns det som att det är lite för högt tempo just nu, mycket på jobbet och mycket hemma. Men lyckas man bara att strukturera upp allt så brukar ju allt lösa sig, ja jag vet att det löser sig, men jag hoppas att det löser sig utan att jag blir allt för grinig och trött och utan att jag låter stress och annat gå ut över mina nära och kära.



Jag har, som jag nämnde igår, testat kettlebell, och är det något som får mig att glömma stress och jobbiga saker så är det att träna, det får mig att må så bra. Idag kunde jag inte hålla mig utan jag stack iväg på lunchen och köpte mig en egen kettlebell som jag bekantar mig med nu :). Jag har bara fotat den och känt lite lätt på den idag för jag har sådan fruktansvärd träningsvärk sedan igår och imorgon ska jag testa ännu en ny grej, crossfitness, och då vill jag inte komma dit med jordens träningsvärk, så idag blev det bara en lätt, väldigt lätt, joggingrunda på morgonen. 

Jag har varit lite skeptisk till kettlebell förut och tänkt att det ska vara lätt att skada sig. Men passet som jag var på igår var uppdelat i två delar, först 30 min instruktion där man fick lära sig ordentligt hur man skulle göra och man kunde ställa frågor om det inte kändes bra, och sedan 30 min träning. Och jag lovar er, har man ont om tid men vill ha effektiv träning, både "flås" och muskler, så är kettlebell en hit, jag har träningsvärk i så gott som alla muskler idag :).

Jag körde med en 8-kilos igår och det kändes på gränsen till för lätt, men jag köpte ändå en 8-kilos då jag tror det är bra att inte ha för tungt innan man lärt sig tekniken riktigt.
Och jag är väl lite knäpp, men jag tycker den är snygg och den skulle faktiskt kunna få stå framme som en inredningspryl, eller ha den som dörrstopp eller bokstöd :)

Blir dåligt med besök hos er denna vecka då jag känner att tiden inte finns riktigt, men då har jag något att se fram emot sedan när det lugnat sig lite :). Vill tacka er så mycket för era kommentarer, alltid så roligt att läsa!

Må så gott!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. Kettelbell? Ursäkta att en gammal pensionär frågar, men vad gör man med de där vikterna?

    Kram från hon som aldrig är på gymmmet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du, man svingar den och gör olika rörelser med den, gör lite utfall och annat smått och gott :), googla på det så får du se lite övningar :). Kram Jennifer

      Radera
  2. Hmm... Det där var nåt nytt för mig. Men det är å andra sidan allt som uppfunnits efter 80-talet:)
    Själv har jag ägnat mig åt gammalt hederligt höbalsrullande idag.
    Skönt att träningen ger avkoppling för man behöver verkligen ett andningshål när det är full fart.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kettelbell - aldrig hört talas om, men egentligen inte alls konstigt, håller mig ju gärna ifrån alla sortes träningsredskap
    tyvärr - absolut inte min grej:)
    Men skönt att du kan finna något som gör att stressen försvinner, en hobby måste vi alla ha!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Kettelbell - du är duktig du! Jag tycker det blir tungt ganska snabbt ;)

    Träna är bra för att minska stress. Ja, att röra sig överhuvudtaget och det kan ju vara en promenad också! Skönt att komma sig ut.

    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Min man köpte en 16-kilos till mig. Jag kan lyfta den från marken, men inte mer. Den är gul och passar inte som inredningsdetalj ;-).

    SvaraRadera
  6. Jo men den är ju rätt snygg :-)
    Men 8 kg låter tungt för mig, fast det är väl meningen att den ska ha tyngd annars blir det ju inte samma sak.

    ha en fin dag
    Kram K

    SvaraRadera
  7. Har aldrig testat kettelbell.
    Hur tidigt går du upp om du hinner att jogga innan jobbet?
    Har varit jätte snorig sedan i lördags och haft program på kvällarna två dagar i rad, men ikväll ska jag försöka få till en promenad i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du är så flitig, imponerad av att du tränar! Önskar jag hade känt som du, ett driv att träna och att man mår bra av det! Har slappat till mig själv och kroppen ganska rejält sedan jag bytte jobb, har inte hittat någon bra träningsrytm nu när jag inte får motion på jobbet...... testar mig fram, får hoppas jag lyckas få in samma känsla som du har för träning!

    Var rädd om träningsvärken, verkar klokt att inte ta för tungt klot till att börja med!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!