söndag 5 augusti 2012

Mygg

Hualigen så mycket mygg vi hade vid stugan nu. Vi har tidigare inte märkt av några mygg där men nu var det hemskt, jag hoppas att det var något tillfälligt bara. Jag skulle ut och plocka vinbär men det var omöjligt för det var så mycket mygg, men det verkade som att myggen höll sig till buskagen i alla fall.  På tal om vinbären så har jag gått och väntat på att de ska bli röda, ända tills jag fick reda på att det finns vita vinbär, då förstod jag att det är ju det vi har, inte undra på att de fortfarande inte blivit röda :).

Ja sista dagen innan det är dags att jobba igen blev en lugn dag vid stugan. Brorsorna och äldste sonen gick upp tidigt för att gå iväg och fiska, var borta i flera timmar och kom tillbaka utan att ha fått en enda fisk, jag förstår inte att de har tålamod att vara ute så när de inte får något napp :). Själv startade jag dagen med en joggingrunda och oj vad jag blev glad, jag kunde springa ca 9 km utan att få jätteont i magen, men då går det väldigt långsamt, men hellre det än att jag ska få sådär ont och inte kunna springa alls.

Ja efter ca 5 km var jag tvungen att stanna och fota lite :). Jag tror att det spelar in lite det också med min magvärk, när jag springer helt kravlöst och helt utan att tänka på tiden. Jag har ju inte bara ont i magen när jag springer, jag har ju också problem med att behöva tömma magen ofta så det är så uppskattat när man springer på ett dass under turen :)

Ett egenhändigt tillverkat badmintonnät, det behövs inte mer än två pinnar och ett gammalt rep :).


Vi är på jakt efter en plasteka så att vi kan ta oss ut på sjön och fiska lite, men nog är träekor betydligt finare. Men men vi känner oss själva och vet att vi skulle slarva med att sköta den så plast får det bli.

Lite metande nere vid sjön blev det och en liten fin abborre fastnade på kroken, men den fick plumsa i vattnet igen.

Myggbitna ben och fötter :(.


Eftermiddagen tillbringades på äldste grabbens fotbollsmatch, första matchen efter ett par veckors uppehåll och de vann stort.

Här är det friidrott på tv, det ska bli spännande att se 100 m finalen. Men sedan så blir det sängen så att jag inte är alltför trött på jobbet imorgon.

Hoppas er helg varit bra och att ni får en bra start på den nya veckan.

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Å, det är så mycket sommar i dina bilder!!! Och så dina fina barn....underbart och fint har ni haft (minus myggen då ;)

    Lycka till imorgon, det kommer gå finfint!

    xx

    SvaraRadera
  2. Härligt att slippa magont!
    Mygg är bara onödigt. Blä!!
    Os här också :-) Som han sprang!!

    Kram K

    SvaraRadera
  3. Åh, underbara bilder :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, men kanske alldeles för mycket mygg, de klarar vi oss utan!

    Fin arbetsdag till dig,själv semestrar jag vidare i två veckor till:)

    SvaraRadera
  5. Känns att det fortfarande är sommar, när jag ser dina fina bilder! Här är vi också myggbitna, smörjer barnen med xolocain salva varje kväll på kliande bett:( Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!