onsdag 15 augusti 2012

Nej men, sommaren är här

Jag som har sagt att jag är redo för hösten, men helt plötsligt så har sommaren kommit hit. Jag tror inte vi har haft en sådan solig fin dag under hela sommaren som det har varit idag. Lite surt att behöva sitta "instängd" på ett kontor då, men men, det känns i alla fall trevligare att gå till och gå hem från jobbet när det är soligt och så är det ju faktiskt flera som har semester nu så jag gläds för deras skull :). 

Hade först funderingar på att åka iväg och bada med barnen efter dagis, men både jag och  småttingarna var så trötta så vi bestämde oss för att åka och leka i lekpark och äta glass istället.


En liten "klättertös".

Blir så sur på mig själv, jag har bestämt mig för att skärpa till mig med godsaker mitt i veckan, det har blivit lite för många semesterkilon. Men nog tryckte jag i mig en stor Daimstrut, det är ju så gott och med den härliga utsikten så blir det ännu godare att sitta njuta av sin glass :). Men nu så, skärpning, nu ska det bara bli godsaker på helgerna, få se hur länge jag lyckas hålla det :).

Lek i sandlåda, ger mamman, i alla fall några minuters, lugn stund i gräset :).

Att testa mammas solglasögon är alltid roligt. Farligt att lägga ifrån sig dem bara, här på bänken höll de på att bli kvar, men det är HM glasögon för typ 39 kr så det hade väl inte varit någon katastrof :).

Lite getter och kaniner fanns det där också, kaninerna fick sig lite gott gräs av småttingarna.

Ingen morgonpromenad och ingen kvällsträning idag, är så trött i benen så de får vila idag, fick världens kramp i tårna på väg hem från lekparken så jag fick lov att stanna bilen och kliva ur, småttingarna frågade förskräckt vad jag höll på med :). Lite ångest smyger sig ändock på mig nu på kvällen, nu när jag jobbar så sitter jag ju still hela dagarna så då vill jag i alla fall röra på mig minst en halvtimme varje dag. Men jag har en plan, det blir en morgonpromenad och kvällsträning imorgon :).


Bild via.
Haha, skulle väl haft sådana här så skulle jag kunna ha mina "rest trosor" idag ;).

Jag hoppas att ni alla haft en riktigt solig och härlig dag!

Kram Jennifer

11 kommentarer:

  1. Vad härligt med små extra bonusstunder! Och det är klart du skulle ha en daimstrut! Kram!

    SvaraRadera
  2. Full fart ser jag:)) Jaa det verkar som att sommaren är här en stund. Tack för dina ord om huset. Ja jag älskar det men hallå det fula taket, morr...Han bara kom hem med det och satte upp det. Ja kvinnor och män=olika...Hoppas att allt är bra.Stor kram Anne

    SvaraRadera
  3. Full fart ser jag:)) Jaa det verkar som att sommaren är här en stund. Tack för dina ord om huset. Ja jag älskar det men hallå det fula taket, morr...Han bara kom hem med det och satte upp det. Ja kvinnor och män=olika...Hoppas att allt är bra.Stor kram Anne

    SvaraRadera
  4. Klart du skulle ta glassen ;)

    Jag känner precis som du, att man vill vara ledig när vädret är så här...man samtidigt är det skönt att komma hem och ha fint också (om nu ändå måste jobba så att säga)

    Härlig dag med extra sköna sommarstunder!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och man måste ta vara på dom fina dagarna med en glass ;) kram Diana

    SvaraRadera
  6. Njut av de varma och härliga dagarna, plötsligt är de borta och hösten är här. Ljuvliga bilder!
    Kramar
    L

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Mysigt att passa på att njuta ute med barnen när vädret tillåter!
    Jo det där med semesterkilona känner jag igen....
    Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Många skriver om höst nu men jag förstår ingenting! Här nere har vi haft högsommarvärme i snart 2 veckor. Över 23 grader och full sol varje dag. Här är det sommar ännu :-)

    Kram K

    SvaraRadera
  9. Så mysigt ni ser ut att ha det.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder att bevara när hösten är här på riktigt!

    SvaraRadera
  11. Vad underbart och vilka fantastiska bilder!Bra att du unnade dig glassen! kram Caroline

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!