måndag 30 mars 2015

Lyckad fest

Vilken bra lördag det blev! Började med grabbens fotbollsmatch, jag hade räknat med att stå där och frysa, men solen sken och det var så skönt. Tyvärr blev det förlust och grabben sträckte sätesmuskeln.

Sen var det dags för pappas och syrrans 60- respektive 20-årsfest. Åh, vilken lyckad fest det blev. God mat, roliga lekar och härliga människor. En person var dock otroligt saknad, vår fina bror, men jag tror ändå att han fanns med oss på något sätt. Han finns ju för alltid i våra hjärtan.


Fina pappa och lillasyster.
Jag hade ingen kamera med mig så det blir mobilbilder.

Så hade en av mina småsystrar kommit på en sådan bra sång till vår käre far: 

"Vi vill få fira dig idag, pappa
Nått annat vore otänkbart

Vi älskar dig trots att du surnar till vid köer, och inte lyckas sitta still 

Pop, det är för poppigt
Jazz, det är för stroppigt
Men rock du gillar mer därtill

Vi vill få fira dig idag, pappa
Nått annat vore otänkbart

Ikea du ratar, för tålamod du saknar
Och konstruktionerna är aldrig rätt

Snäll, det är du alltid
Oss, charmar du alltid
Du ställer upp i vått o torrt 

Vi vill få fira dig idag, pappa
Vi älskar dig nått ofattbart 

En resa med fotboll
Och sånna som du känner
Till Liverpool vi skickar dig

Vi vill få fira dig idag, pappa
Vi älskar dig nått ofattbart"

Melodin ska vara "Blommig falukorv", bara det att när jag skulle öva hemma så fick jag för mig att det var "Köppäbävisan" som var melodin. Ni kanske inte känner till den, men jag kan säga det att jag fick inte till det för fem öre. Det passade inte alls med den melodin till texten och jag tänkte att syrran kommer få sjunga själv. Men sen så såg jag ju att jag tagit fel melodi, med "Blommig falukorv" så gick det betydligt bättre :).

God mat och roliga lekar :).


Söndagen vet jag inte riktigt var den tog vägen. Tänkte jag skulle få så mycket gjort men jag vet inte om jag fick något vettigt gjort alls. Ett gympass tillsammans med en god vän blev det i alla fall.

Och nu är måndagen snart slut och jag har packat för fullt. På onsdag drar vi till Sälen direkt efter skola och jobb och imorgon ska jag på tjejmiddag så då hinns det inte med någon packning. Jag ska försöka varva ner lite i soffan nu innan det är dags att sova.

Ha det gott!

Kram Jennifer


3 kommentarer:

  1. Så roligt med fest och lekar.. vilken fin present att skicka din pappa på fotbollsresa!
    Kan vara skönt med slappardagar också, vi hade inget i helgen och det var faktiskt en märklig känsla att gå från 110 varje helg till typ 30 hehe

    Ha så trevligt i kväll och kör försiktigt till Sälen
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken lyckad fest ni verkade ha :-)
    Glad påsk önskar jag er. Kram kram.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en skön påsk!
    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!