fredag 6 mars 2015

Min brors värme

Som vanligt på fredagar så är det svårt att hålla sig vaken här i soffan. Men ikväll känner jag mig verkligen utpumpad. Idag var det dags för urnsättning och alla känslor blir liksom att storma inom mig. Men det var ändå en fin stund och när vi gick mot graven så sprack himlen upp och när vi sedan stod där så lyste solen på oss och vi kände riktig värme. Jag tänker att det var min brors värme jag kände, han skickade sin otroliga värme mot oss. Min underbara bror, jag älskar dig för alltid!

Sedan hade vi en solig och fin dag. Och jag och lillgossen tog faktiskt lite mellis ute.




Men nu är jag som sagt trött, riktigt trött. Jag försöker läsa lite i en av böckerna som jag köpt, men ögonen åker mest bara igen. Kanske lika bra att gå och sova.




Ha det gott och ta hand om er!

Kram Jennifer

5 kommentarer:

  1. Förstår att du var trött. Begravning och urnsättning är väldigt jobbigt. Hoppas helgen blir bra. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Stor kram. Hoppas du får en lördag med välbehövlig vila. Kram.

    SvaraRadera
  3. Det tar på krafterna att sörja. Jag valde att inte närvara vid min pappas urnnedsättning. Jag kände att jag sagt farväl så många gånger att jag orkade inte göra det en gång till. Har faktiskt aldrig ångrat det valet.
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Inte så konstigt att du är trött, både begravning och urnedsättning det tar på krafterna. <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Såklart att det var din bror som var med er där <3
    Förstår att du är trött och utmattad du går ju igenom en sorg som skall bearbetas samtidigt som din vardag med familj, jobb mm rullar på som vanligt...

    Vad mysigt med mellis ute...
    Ang dadlar, jag gillar inte dom heller och inte ser dom direkt aptitliga ut heller... men så tänkte jag precis som du att om man blandar! Jag tog lite mer kaffe i och körde dom i mixern, jag känner inte smaken av dadlar. Aprikos funkar ju också om du gillar det!

    ha en fin dag och tack för din grattis hälsning
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!