måndag 16 mars 2015

Mellofinalen

Vilken bra och mysig helg vi hade, lilltösen och jag. Efter frukosten i lördags packade vi in oss i bilen och styrde kosan mot Stockholm, eller rättare sagt Solna och Scandic Järva Krog. Vi hade turen att få vårat rum på en gång trots att vi kom tidigt. Efter att ha installerat oss på rummet så tog vi bussen till Solna centrum för att shoppa lite. Jag fick lite hjärnsläpp och vi höll på att hamna i Danderyd istället. Det var nära att vi hoppade på bussen åt fel håll, sånt som kan hända lantisar i storstaden :).



Efter shopping var det skönt att få slänga omkull sig på sängen en stund innan det var dags att fixa oss för kvällen och Mellofinalen.



Lilltösen blev riktigt nöjd med sin outfit och jag gillar verkligen halsbandet som hon köpte. Lite drygt var det bara när jag såg att de missat att tagit bort larmet från hennes byxor. Vi skulle inte hinna in till affären igen, så det blev till att ta fram saxen och klippa bort bakfickan som larmet satt på :).



Så på kvällen var det då dags för Melodifestivalen. Oj vilken förväntansfull lilltös det var. Och det blev en kanonlyckad kväll, vi hade så skoj. Väl tillbaka på hotellet var det gött att få krypa ner i sängen och det tog inte många sekunder innan lilltösen slocknade och mina ögon åkte igen bra snabbt de med.




På söndagen åt vi frukost i lugn och ro, slappde lite på rummet och sen åkte vi till Barkarby och shoppade lite innan vi åkte hem.

Som sagt, vi hade en kanonbra helg och det var så mysigt att få vara med bara lilltösen. Nu funderar jag över vad jag ska hitta på med äldste grabben och sen med lillgossen.



Jag har lite förkylningskänningar men jag köpte en ny stång och lite nya vikter på XXL i Barkarby så idag kunde jag inte låta bli att köra ett pass här hemma. Håller tummarna för att jag inte förvärrade något. 

Men nu är det nog bäst att jag tar och kryper ner i sängen och sover.

Ha det!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt att få tid med bara ett barn. Här var det jag och sonen som var iväg i helgen.
    Hoppas att du inte mår sämre idag utan att förkylningen är bättre. Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysig helg ni haft! Vad roligt att allt blev så lyckat!!

    Hoppas du skrämde bort bacillerna med skivstången så du mår bättre i dag! Ha en fin tisdag! Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Mysigt med egentid med dottern och så kul att få se mellon live. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Underbart! Jag tror att det är viktigt att få göra så med en av barnen åt gången! Att ge dem all sin tid och uppmärksamhet! plus att du fått en hotellfrukost det är ju så gott!
    Hoppas att dina förkylningskänningar försvunnit långt bort

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!