torsdag 12 mars 2015

Pyramidintervaller

I senaste numret av iFORM så finns det ett löpprogram som jag ska försöka följa. Man ska springa 3-4 pass i veckan, ett pass med pyramidintervaller, ett pass med 30 s intervaller och ett pass med långa intervaller. Får se hur länge jag orkar följa det programmet, jag brukar tycka att det är trist att inte få träna som jag känner. Men det här programmet känns ändå ganska skoj med de olika intervalltyperna. 




Igår var det dags för pyramidintervaller så jag pallrade mig iväg till gymmet innan jobbet och körde på löpbandet. Fy tusan så jobbigt, men så skönt efteråt. Jag tänkte att jag nu i början kör på löpband för då har jag lättare att hålla farten uppe, ute blir det så lätt att jag sänker farten så fort jag blir lite trött, jag är liksom lite lat :). Men efter att ha kört en del på löpband så hoppas jag kunna hålla farten bättre ute. Imorse blev det också ett pass före jobbet, men då blev det styrka på gymmet.

Nu blir det till att lägga undan telefonen för nu ska här tittas på Berg & Meltzer. 

Ha det!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Du är grym som pallrar dig upp på morgonen! Jag följer också ett schema nu och det är styrkepass tre dagar i veckan... två hemma pass och ett gympass! Jag har fått hjälp av en pt!
    KLart att du klarar dessa passen...kör hårt

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Undrar om jag kommer dithän att jag börjar springa. Gymmar och rider gör jag men springa som ser så härligt ut, när andra gör, har jag aldrig fått till. Tror jag har fel teknik helt enkelt. Kram.

    SvaraRadera
  3. INNAN jobbet...jisses, imponerad. Jag kan inte göra något mer än frukosta innan jobbet, haha. :)

    SvaraRadera
  4. Jag är SUPERIMPAD!!! Jag får knappt ihop det basics innan jobbet ;) Heja dig!! Du är jätteduktig.


    Stor kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Låter ändå rätt kul, att få lite nya tips och ny inspiration! Lycka till med träningen, tror du är kanonduktig och motiverad:) Må så gott kramar från vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Vad peppad jag blir! Jag har just kommit igång med träningen igen:) kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!