onsdag 1 januari 2014

Blåöga

Vi fick oss en lugn och skön nyårsafton i stugan. Årets sista joggingrunda avverkades tillsammans med maken. Det var regnigt och ruskigt, jag hade ont i magen, foten och knät så det var inte den skönaste rundan, men oj så skönt det känns efteråt. 



Trots det trista vädret så tog vi oss en liten skogspromenad hela familjen, vi tog med oss lite små rekater också och kidsen tittade förundrat på dem.


Lite legobygge blev det medan.......


jag fixade kvällens efterrätt.


Partyhattar och sugrör hör nyårsafton till.


Det blev en riktigt god middag och jag blev tokmätt.
Kändes gött att få släppa loss och dansa lite med lilltösen efteråt.
Men det resulterade i att jag har blåöga idag, på något vis lyckades lilltösen
tjonga sitt huvud rakt på mitt öga. Jäpp så kan det gå när man släpper loss ;).


Alla lyckades hålla sig vakna till tolvslaget, det var nog jag som var tröttast. Men det var härligt att få skåla in det nya året tillsammans med mina bästa.





Den första dagen på det här året går mot sitt slut. vi har kört en riktig slappardag. Sen frukost, spelat spel, tittat på film och vinterstudion på teven. Men jag har en gräns, på eftermiddagen kröp det i kroppen på mig så jag tog mig en promenad i det gråa vädret, såååå skönt. 

Inget nyårslöfte från mig, men jag ska leva upp till citatet i bilden. Jag är expert på att anpassa mig efter andra, vill aldrig stöta mig med någon. Jag avskyr om någon skulle tycka illa om mig, jag vill vara alla till lags. Det kan resultera i att jag ibland inte gör som jag egentligen vill utan jag gör som jag tror att andra vill att jag ska göra. Men det får vara slut på det nu. Nu vill jag inte längre vara skeptisk mot mig själv, jag vill tro på mig själv och på riktigt känna att jag är bra, stå upp för vad jag tycker och tänker. Alla tycker inte lika som mig och jag tycker inte lika som alla och så får det vara.

Snart movietime. Ha det gott!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Tycker att dina rader så fint beskriver en vilja att utvecklas som människa och jag tar till mig av dina kloka ord och försöker tänka dem också! Det är en konst att inse att alla inte tycker som jag eller att jag inte tycker som alla men att det är ok ändå! Ha en bra start på nya året! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag är ett mycket klokt citat att leva efter. Lycka till, jag försöker jobba med det varje dag och det viktigaste är ju ändå att jag mår bra av mina beslut. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart citat! Är nog precis som du så jag skulle också behöva lära mer att gå min egen väg och inte bry mig så mycket vad andra tycker. Vilken härlig kväll ni hade, förutom blåklockan då.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. God fortsättning t dig med :-)
    Visst är nyårsdagen precis som juldagen en riktigt slappar dag! Denna ledigheten har jag nog varit ute och rört mig med pw eller joggturer varje dag, det är så härligt trots det gråa trista så är det som du skriver en härlig och skön känsla när man är tillbaks!
    Vi var 12 vuxna och 14 barn på nyår, det gick bra och alla barnen leker så bra i ihop! Mellan 10-1 år är dom!

    Vilket härligt citat (ja alla dina citat brukar vara bra och tänkvärda)
    Man behöver inte vara sämre för att man tycker olika! Jag har en vän, vi tycker inte lika om något! Nu ska jag inte säga kanske precis allt men väldigt mycket och hon är min allra bästa vän! Vi respekterar varandra för det! Värderingar har vi lika, men jag skulle aldrig fråga henne om ett par byxor va snygga hehe... För vi har inte samma smak!
    Jag tror på dig att du klarar detta, du inspirerar med så mycket! Viktigast är ju att du får må bra...
    Lycka till!

    Trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!