onsdag 29 januari 2014

Trotsade alla tecken

Idag bytte jag och maken så att jag lämnade kidsen på dagis och i skola och han hämtade. När jag kom hem från jobbet möttes jag av två kids ute som grävde för fullt i snön, de skulle bygga sig en igloo :).


 

Min tanke var att köra ett kb-pass efter att jag nattat barnen. Men jag känner mig tom på krafter i kroppen så jag struntade i det. Jag tycker att jag börjar lära känna kroppen så bra att jag kan skilja på när latmasken kommer fram eller när kroppen behöver vila. Förut har jag mer bara kört på utan att jag egentligen lyssnade på kroppen. Jag trotsade alla tecken på att den eventuellt behövde vila, lyssnade inte alls. Men i takt med att diverse krämpor kommer så inser jag att jag måste lyssna på kroppen, även om huvudet inte vill. Min kropp behöver en eller två vilodagar i veckan. 




Nu ska jag ta och poppa lite popcorn och titta på Mia på Grötö. Popcorn ska vara ett nyttigt mellanmål har jag läst, till och med nyttigare än en del frukter (man ska ju förstås inte trycka i sig hur mycket som helst). Popcorn innehåller en hel del antioxidanter :).

Ha det!

Kram Jennifer 

10 kommentarer:

  1. Du håller ju igång så bra att någon dag med vila är väl något du måste unna dig! Lätt att säga jag vet ;-) själv får jag ju inte göra några kraftansträngningar/lyft på ca 3 veckor... no träning! så jag ser till att promenera, helst varje dag annars kryper det i kroppen på mig men ikväll måste jag hålla mig hemma för mannen jobbar till 3 och nu sover barnen och dessa kvällar som "ensam hemma" gillar jag....
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Det låter klokt! Kroppen sänder signaler och det är viktigt att lyssna på dom!
    Jag har också läst det där om popcorn och det låter jättebra tycker jag :)

    KRam

    SvaraRadera
  3. Låter klokt att lyssna på kroppen! Härliga vinterbilder du visar, skönt att det äntligen blev vinter.
    Läste ditt inlägg om tankar i skidspåret och hur man kan vända tanken. Blev stärkt av detta och tänkte lika när jag gav mig ut i spåret, att jag har lika stor rätt som alla andra.
    Det var flera bloggare som bidrog positivt till min söndag och du var en av dem. Läs gärna mitt inlägg idag och ta åt dig :)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Klokt att vila ibland! Ser väldigt mysigt ut med igloobygge. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Klokt att lyssna på sin kropp. Det ska jag också göra i fortsättningen...
    Hur tung kb köpte du först? Är sugen på att köpa en men tvekar på vilken vikt jag ska välja.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började med en 8-kilos kb. Det är bra att inte ha för tungt innan man fått in tekniken. Men det blev ganska fort en 12-kilos. Jag skulle vilja ha 16 och 20 kilos också men de kostar ju en del så det får vänta lite :). Det hänger lite på vilka övningar man vill göra hur tunga man behöver. Det är när jag kör benövningar som jag behöver ha tyngre. Blir spännande att se om du testar :).
      Kram Jennifer

      Radera
  6. Bra att du lyssnar på din kropp. Det ska jag också försöka bli bättre på. Kram.

    SvaraRadera
  7. Jag har också börjat lyssna på kroppen och stoppar när den säger stopp. Förut körde jag på i full fart och låtsades inte märka när jag blev trött, men den enda som mår dåligt av det är jag själv. Och dessutom är det ingen som tackar mig för att jag kör slut på mig!
    Ha!

    SvaraRadera
  8. Popcorn som är sågott
    Klokt att lyssna på kroppens signaler.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tänk vad härligt de har ute i snön nu :-)
    Och inomhus med popcorn lät inte fel det heller ;-)
    Kram!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!