måndag 27 januari 2014

Svälta räv

Trött och frusen har jag varit denna måndag i slutet på januari. Jag och en kollega satt för att skriva en rapport och båda var så frusna att vi tog in en kupévärmare i rummet så då fick vi det varmt och gott :). 

Vilodag idag, men en rask promenad med en vän fick det bli i alla fall. Oj oj, vad det blåste och snön som kom ner slog som små knivar i ansiktet ibland. Men ändå så skönt att få röra på sig, få frisk luft och det med trevligt sällskap. Och det bästa av allt var att jag kom hem till ett dukat bord och fick äta god köttfärslimpa till middag.





Det blev en omgång Svälta räv med kidsen innan det var dags för dem att sova. När lillgossen var på väg att förlora så sa han att han ville bilda ett lag med mig istället, jag ledde för tillfället. Men dessvärre visade sig att han gjorde ett dåligt lagval, liltösen vann och det blev en smått galen lillgosse. Jag har ju lite svårt att hålla mig för skratt när han blir så (elak mamma) och då blir han ännu argare ;).

Äsch, nu måste jag väl gå och fixa den där tvätten. Ha det bra!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Vet inte bad som är bäst, bli arg eller totalt bryta ihop som min 4-åring gör när han förlorar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja idag har det snöat småknivar ute. Men visst är det skönt när man varit ute och kommer in :).

    Det är inte alltid lätt att hålla sig för skratt när dom blir arga de små liven. Men det brukar ju bli aningens värre när man skrattar.

    Ha en bra vecka!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. I dag har det varit riktigt kallt...och måndagar tillhör inte mina favoritdagar...men vad positiv jag lät då ;). kanske bäst jag går och lägger mig haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så kul att tävlingsinstinkten finns där så tidigt. :)

    SvaraRadera
  5. Tänk att januari redan (snart) är slut! Den där vinnar instinkten känns väl igen ;-)
    Jag blir ju lite slö av att vara hemma, för sjuk känner jag mig ju inte men jag vill inte förhasta mig heller så idag är jag hemma och imorgon går jag till jobbet igen :-)
    Ha en fin tisdag och hoppas det är varmt och gott på
    Jobbet idag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Precis så är det! Måste göra sitt liv så bra som går och det är bara jag som kan göra det. Lånar den bilden. Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!