torsdag 2 januari 2014

Det måste bli skärpning nu

Oj oj, körde ett kettlebell-pass nu på kvällen. Det gick så jädrans tungt, kan kanske ha att göra med att det blivit lite för mycket onyttigheter ända sedan jul, eller?! Det måste bli  skärpning nu, det funkar inte att möla i sig godis varenda dag. Jag kommer inte på något sätt att sluta äta godis, det vill jag inte. Men jag måste absolut dra ner på det, så är det bara.



Jag hittade en app på surfplattan med olika kb-pass och det jag körde idag var riktigt bra. Men som sagt, det gick tungt, det var bara 20 min, men jag kände mig döende efteråt.

Annars så har jag inte tid med bloggvärlden nu ;). Jag har fastnat helt i böcker av Denise Rudberg. Fick tips från Carina på hennes blogg om några böcker som Denise skrivit. Och så fick jag tips från en på jobbet att man kan låna e-böcker från bibblan till surfplattan. Det var jag ju bara tvungen att testa och passade då på att testa boken Carina rekommenderat. Det funkar hur smidigt som helst och boken var superbra. Jag som annars tar veckor på mig att läsa ut en bok läste klart första boken på 2 dagar. "Ett litet snedsprång" heter den och nu har jag lånat hem andra boken till surfplattan och den verkar lika bra den, så nu blir det åter till boken :).




Må så gott!

Kram Jennifer 

6 kommentarer:

  1. Va kul att du fastnade för dessa böcker. Det är svårt att sluta läsa dom när man väl börjat :).

    Jag har oxå samma "problem" när det gäller godis så för min del har jag slutat helt (får se hur länge det håller i sig)

    Hoppas du får en bra fredag!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Här får det också bli skärpning när det gäller godis och annat. Var hos tandläkaren nu på morgonen!:( Nu är jag en tröstätare och med tanke på hur vårt år varit så var jag egentligen inte förvånad över att hon hittade hål. Tråkiga pengar bara.
    Hur gör man för att låna böcker till paddan? Lät smart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det där kb passet hittade jag också en gång! Jisses jag var heeeelt slut efteråt :-D
    Nää jag kommer heller aldrig art sluta med godis/bullar! Lagom är bäst

    Trevlig helg (igen)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Skärpning gäller här också! Vad smidigt det verkar att läsa på paddan, men jag har ju inte ens nån så det får bli böcker ett tag till för mig.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Gillade också den boken - fast i hederlig vanlig pocket:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Gud vad jag känner igen det där tuuunga... och godiset. My god. Men det är klokt av dig att vara realistisk. Det försöker jag också vara. Hård - men realistisk. Trevlig helg på dig! :)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!