tisdag 17 juli 2012

Tvätt överallt

Tvättmaskinen har gått varm här idag så nu hänger det tvätt i princip i hela huset :). Tänk att det kan bli så mycket tvätt, jag kan inte förstå. Det räcker att man är borta ett par dagar så är tvätthögen enorm, förstås blir det lite extra när man ska resa iväg lite. När jag står och suckar över all tvätt som ska hängas upp så brukar jag istället försöka tänka på hur tacksam jag ska vara över att jag har en tvättmaskin och inte behöver stå och tvätta allt för hand, ibland så känns det lite bättre då :). 

Idag har det inte blivit något fotande så jag visar lite bilder från dagarna i stugan.

Det blivande brudparet spelar fotboll ;).

En tur ner till Älgviken blev det också, småttingarna älskar att vara där.

En rolig sand- och lerhög, självklart ska det lekas i den.


Lite fina blommor. Jag är så dålig på blommor och har ingen aning om vad det är för sorter, kanske någon av er vet :)?


En gammal sliten soffa, jag gillar den!

Underbar kvällshimmel.


 "Varje människa behöver till utvecklingen av sina krafter en mängd av kalla och regniga dagar. I en oavbruten lyckas solsken brådmognar människan och duger varken att gömma eller kastas." Adolph Törneros

Nu är det packat och klart och småttingarna ser så mycket fram emot att få hälsa på sina kusiner och jag också såklart! Jag blir nog ganska osynlig hos er under några dagar men kanske att jag i alla fall skriver några inlägg via telefonen, vi får se hur det känns :).

Önskar er riktigt bra dagar och hoppas att ni får härliga sommarminnen!

Kram Jennifer


12 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Gillade himlen och citatet var ju bara så bra.
    Ha en skön semestertripp nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt mysiga och härliga bilder.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder att njuta av i höst!

    SvaraRadera
  4. Mycket bra och trösterikt citat i detta sommarväder. Tack!
    Ha det så bra, kram:)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Och ha en skön liten kusintripp ;-)! Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder du tar Jennifer! Tycker det är så kul att läsa det du skriver och jag måste säga att jag tycker du har mycket tänkvärt och bra att säga! Ha det så bra i Värmland! Kram

    SvaraRadera
  8. Lycklig över en tvättmaskin - så ska jag oxå tänka när jag kommer hem från nästa äventyr. Kanske blir det lättare och roligare då :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Mysiga bilder!
    Tvätthögen är alltid växande.....

    Ha det så roligt på nästa äventyr :-)
    Kram K

    SvaraRadera
  10. Superfina bilder av sommaren:)

    Håller med att tvättstugan så lätt blir överfull!

    SvaraRadera
  11. Hoppas ni har det underbart med kusinerna, visst är det något konstigt det där med tvätthögen...... förstår inte riktigt hur det går till, men så fort man tömt allt och vikt och hängt in allt så är det fullt i tvättstugan igen..... men som du säger, vilken underbar uppfinning och så lyxigt att ha sin egen tvättmaskin.

    Vilka helt fantastiska bilder från stugan, du har blivit så väldigt bra på att ta kort. Tycker väldigt mycket om när du lägger dem två och två som i detta inlägget, vackert och det känns så levande!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Tvättberget ja.. försöker att inte låtsas om de stora resväskorna som står mitt i rummet och behöver förflyttas till tvättstugan...
    Och va gulligt med frieriet :)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!