tisdag 24 juli 2012

Tänk så glad man kan bli

Kroppen kändes tung och seg imorse så istället för en jogginrunda blev det en promenad. Motionsmässigt blev promenaden inte mycket att hänga i granen, då jag inte kan låta bli att stanna och fota. Och när jag låg på alla fyra så såg jag något gult i ögonvrån, kantareller!!! Tänk så glad man kan bli för så lite :-). Jackan åkte av och fick agera "svamppåse". Så jag kan lova att det blir smörstekta kantareller på smörgås idag :-).

Jag har plockat fram Sanna Ehdins bok "Finn din inre styrka" igen, det står så mycket klokt i den, kan vara bra att påminna sig ibland.

"Ge mig tillåtelse att välja det som är bra för mig, ge mig styrka att välja bort det som är dåligt och klokheten att veta skillnaden." ur "Finn din inre styrka" av Sanna Ehdin

Ha en bra dag!

Kram Jennifer


5 kommentarer:

  1. Mycket tänkvärt i den boken!:)
    Skulle behöva ta en runda idag, men vet inte om jag orkar. Vi får se.
    Gott med svampsmörgås också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hålller med Grodmamman! Verkar vara en bra bok.

    Smörstekta kantareller - sååå gott!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Kantareller, så underbart och gott! Mums, vackra är de också även om de ger en liten känsla av höst och hösten vill jag inte möta riktigt än...

    Tack för ännu ett av dina kloka citat som du delar med dig! Klokt av dig att lyssna på kroppen och ta en lugn promenad! Annars hade du missat kantarellerna dessutom, allt har en mening!!!

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Kantareller - då tänker jag på höst, mysig hemma kvällar med levande ljus och smörstekta kantareller på smörgåsar:) underbart!

    Här kommer ett litet flyttkort från mig. Har flyttat bloggen room of karma till roomofkarma.se. Där finner du mig nu mera:)♥ Välkommen!

    kram CC

    SvaraRadera
  5. Det skulle bli samma för mig, skulle jag börja jogga skulle jag också stanna för att fota hela tiden hi hi. Nu är jag ingen joggare, tycker det är tungt att springa. Men det blir långpromenader istället :)

    Tack för boktipset :)

    Önskar dig en skön dag

    Fru P

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!