lördag 14 juli 2012

Läskigt

Nu har maken varit ute och sprungit i ca 3 timmar och jag håller mina tummar för att allt går bra för honom. Han är i Stockholm och springer jubileumsmaraton. Det är första gången han springer ett maraton och han är lite nybörjare på att springa överhuvudtaget så jag hoppas verkligen att hans kropp håller :) men jag tror att han kommer att klara det galant.

Självklart när jag är själv hemma med barnen så händer det läskiga saker här. Jag skulle slå på spisen och laga mat, men märker att det inte händer något, kollar säkringarna och de hade gått så det var bara att skruva i nya och slå på spisen igen. Men så känner jag hur det börjar lukta bränt och säkringen går igen. Bara att dra ut spisen för att se så att allt är ok och det ser jag att det inte är, eluttaget är helt bränt. Usch och fy vad jag tycker att det är läskigt när det händer sådana saker.


Ingen vacker syn.

Ja det blir hämtmat ikväll då, "Jaaaa pizza" säger barnen så det får väl bli det då.

Hittade lite fler jordgubbar i landet men nu var det nästan ingen gubbe som det inte var lite gnagt på. Jag funderar så vad det är för några som är där och äter, det ser inte ut som att det är fåglar och de borde inte kunna ta sig igenom nätet.

Någon som har någon idé vad det kan vara som äter på mina jordgubbar?

Smultronen som växer vid vägkanten får i alla fall vara i fred.



Och så kunde jag ju bara inte låta bli att fota lite på rosorna :). Maken har fixat så att jag kan föra över bilderna till hans jobbdator nu, så nu fotas det för fult igen!




"Det finns fyra viktiga saker: humor, vänlighet, skönhet och en riktigt god pizza." Okänd
 

Nej nu måste jag iväg och handla lite. Ha en riktigt skön lördagskväll gott folk!

Kram Jennifer

8 kommentarer:

  1. Fy vad otäckt med spisen!:( Är så glad över att vi dragit om den mesta elen här hemma, då han som bodde innan var lite "hobbyelektriker".
    Hoppas att det går bra för din man i Stockholm. Jag har suttit och följt ett gäng kompisar som sprungit idag.
    Kul att kunna fota igen! Är så irriterande när sådant inte funkar som man vill.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan inte låta bli och fångas i dina bilder så vackra, dessutom i ditt skrivande skapar man egna bilder //Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoppas du njuter av lite ledighet! kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Fy vad läskigt det såg ut! Men vilken tur att det gick bra ändå och ingen blev ju ledsen för att äta pizza ;) Imponerad av alla som springer maraton, fattar inte att man kan springa såå långt.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. jisses,,,,,,det var långt lopp......å ingen vacker kontakt direkt heller :)
    hoppas allt blev bra......
    å missa nu inte...

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Ojojoj vilken tur att det inte började brinna!
    Obehagligt..
    Tur att barnen såg det positivt :-)
    Hoppas att du kan sova gott ändå och att allt har gått bra för maken.

    Kram K

    SvaraRadera
  7. Den där kontakten såg inte rolig ut!!

    Vilken man du har, impad. Önskar honom all lycka till.

    Jättefina bilder, som alltid.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Usch och fy! Vilken himla tur att allt gick bra och att du var uppmärksam på att något inte var som det skulle. Något strular med vår spis också då jordfelsbrytaren löser ut ibland och proppar går. Det känns som vi kanske skulle ta och kolla upp det nu då jag ser din kontakt. Hu!

    Underbar bild på rosen! Så fin! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!