måndag 2 juli 2012

Orensat

Igår em var vi på minicirkus på ett ställe som heter Säterdalen, det är vanligtvis ett väldigt trevligt ställe att besöka med fin natur och en stor lekpark och en fäbod med djur. Vi hade bestämt med kompisar att vi skulle dit och vädret var skapligt på fm men lagom när vi kom fram så kom regnet. Åkte ner till parkeringen som ligger närmast dalen i hopp om att hitta en plats där, men se där var jag för optimistisk, det var bara att vända och köra upp för den enormt branta backen och kryssa med bilen mellan andra optimister och gåendes, var lite rädd att jag inte skulle ta mig upp, så brant är backen ;). När bilen väl var parkerad så var det bara att rota fram regnkläderna och traska en ganska lång bit (för småttingara) till cirkusen. Det var trots regnet ganska mycket folk där och alla med paraplyn uppfällda så det var i princip omöjligt att se något, tillslut fick vi den fina idén att gå upp på scenen eftersom cirkusen var framför den så då kunde småttingarna i alla fall se :). Men bara en kort stund efter att vi kommit på plats på scenen så var det slut, jag måste säga att jag blev lite snopen och lilltösen frågade när cirkusen skulle börja. Jag själv kände att det var lite väl mycket slit gentemot utbytet men småttingarna var nöjda för de fick klappa djuren och äta glass och pocorn och är barnen nöjda är mamman nöjd.




Idag möttes jag av glada barn efter jobbet, de hade hittat smultron i slänten på gården, och så fanns det jordgubbar i jordgubbslandet! Jag hade liksom gett upp det där landet för det blev nästan aldrig några jordgubbar och trots att jag haft nät över så är det något djur som är där och mumsar på dem, men nu var det riktigt många jordgubbar och det var bara några som hade bitmärken.

Ja ni ser att jag gett upp jordgubbslandet, har inte rensat det överhuvudtaget i år, men de där gubbarna verkar ju trivas där bland ogräset :).



Är precis hemkommen efter grabbens fotbollsmatch och inte tror man att det är juli, för oj så kallt det var så nu får det bli en kopp thé.

Hoppas er dag varit toppen!

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Smultron & jordgubbar tackar man inte nej till.
    Men fyy vilket väder ni har, hoppas verkligen att det bättrar sig!

    Kram,Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ni har det så sommarhärligt! Fast det är lite regn också. Mysigt med minicirkus och fotboll!!

    Vilka jordgubbar ni har! Jag kommer ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Oh vilket regnväder...som överallt verkar det som. Ha det gott! kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Men vad mysigt trots regn!!
    Och fina jordgubbar... mumsfilibabba :-))

    Ha en skön kväll
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt med ett eget jordgubbsland och vilka fina "gubbar".
    /Linda

    SvaraRadera
  6. Åh det lät mysigt med Säterdalen och cirkus men synd att det var sånt regnigt väder! Superfina jordgubbar, mina är defiitivt inte röda ännu!!! Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!