söndag 8 juli 2012

Första semesterhelgen

Kan tänka mig att jag kommer att tjata om hur skönt det är med semsester här nu ett tag framöver :). Helgen har varit super, ja nog har det regnat och varit mulet, men det har inte spelat någon roll alls för vi har haft det så skönt ändå och det har varit varmt så jag har till och med kunna haft shorts på mig och då är det varmt.


Fredagen ägnades mestadels åt fiske och jag må då säga att det var tur att min stora gosse var med då maken var kvar vid stugan och byggde plank, för det där med att sätta maskar på kroken är inget för mig.



Det här är sommar för mig, sommarbarn springandes på grusväg!

På lördagen tog vi en tripp till bruksmarknaden i Stjärnsund igen, jag måste ju visa maken hur fint det är där. Men han la mest märke till att det är ett ställe för "flummare", det finns eko-odlingar, konstutsällningar, försäljning av bambukläder, vego-restaurang för att nämna lite som han uppfattar som "flummigt". Men han får tycka vad han vill, jag har blivit väldigt förtjust i det stället och han tyckte faktiskt också att det var ett fint ställe trots "flummare" ;).



Lillgossen sjöng för full hals med egen påhittad text till Köppebävisan "Fån´t ja en traktor så huppe jag i älven" för er som inte känner till Köppebävisan så ska det vara "fån´t jag en körv så huppe jag i älven", det blev en del leenden från förbipasserande.



Idag blev det en tripp till en gammal järnframställningsplats. Det var inte så mycket kvar att se men jag gillar ändå att besöka sådana platser, det känns häftigt på något vis att veta att det bott folk där för över 2000 år sedan. För att ta sig dit gick man i en fårhage vilket jag och småttingaran gillade men äldste sonen var inte lika förtjust för han har dåliga minnen från får och getter ;).




"De mest avgörande händelserna i historien har alltid varit sådana händelser som man höll för omöjliga." Johann Heinrich Pestalozzi

Nu har vi kommit hem till huset igen eftersom Dalecarliacup drar igång imorgon och  nu blir det blir mys i soffan med film, maken och äldste grabben är iväg och hyr "Safehouse". Så bloggbesöken hos er får vänta ytterligare en dag, jag får ju nästan abstinens ;).

Ha det toppen!

Kram Jennifer

9 kommentarer:

  1. Åh, det ser onekligen ut som om ni har det superhärligt! Hoppas resten av semestern blir lika njutbar :)

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Jösses, vad ni har hunnit med!:) Här har vi bara tagit det lugnt i helgen. Lite mer aktivitet idag än igår, men gårdagens seghet hade sina förklaringar.
    Ha en fortsatt skön semester och självklart får du fortsätta tjata om den!;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blev en härlig kväll!
    Efter regn kommer sol sägs det :-)
    Kram K

    SvaraRadera
  4. UNDERBARA sommarbilder. Förstår om ni njuter!!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med alla små utflykter man gör på sommaren! Ja abstinensen kommer hihi. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder, hoppas resten av semestern blir lika härlig! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara sommar bilder du visar i dag och vad skönt att äntligen ha semester! Ha det riktigt gott nu och njut! Stor kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  8. Härliga sommarbilder...Fortsätt NJUTA:)

    SvaraRadera
  9. Men vilka bilder! Ser ju helt fantastiskt ut!
    bara ett par dagar kvar i stan för oss, sen blir det SommarBlekinge istället! Åh vad jag längtar!
    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!