måndag 5 januari 2015

Cirkelfys

Sent idag igen. Idag har barnen haft fullt upp med att leka med kompisar och det passade ju superbra eftersom vi har haft en städdag. Ett av mina mål 2015 är att ha en dag varje månad då jag rensar utrymmen som lätt blir "översvämmade". Vi har lyckats tömt ett litet förråd på tre säckar med skräp och en del kläder och skor som gått till välgörenhet. Och så åkte granen ut idag, kändes lite vemodigt för det betyder liksom att nu är julen verkligen slut, men det står ju inte på förrän det är jul igen ;).





På eftermiddagen hade vi besök av makens bror med familj. Och deras lilla tjej är ju bara såååå söt. Kul att få träffa dem, jag missade ju det på juldagen när jag var hemma med sjuklingen.

Sen så körde jag ett cirkelfys-pass på Friskis nu på kvällen, jobbigt och så skoj! Det är 10 stationer där man kör styrkeövningar, man kör i 45 s och sedan byter man station. När man gått ett varv är det vila i en minut och sen kör man igen, totalt 3 varv och avslutar sedan med lite rörlighetsövningar. Kroppen känns tung fortfarande och imorgon är det jag som ringer och fixar en provtagningstid. Och så ska jag se till att börja äta mer frukt och grönt. Jag äter skapligt med frukt men grönsaker ska jag bli bättre på. Läste en liten artikel om frukt och grönt i senaste numret av iFORM.




Jaha, dags att sova nu då. Imorgon blir det lite skridskor och sedan kommer vänner hit på lunch.

Ha det bra!

Kram Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!