lördag 3 januari 2015

Allätare

Dessa lediga dagar, jag älskar dem!

Vi hade en riktigt bra nyårsafton i stugan, lugnt och skönt tillsammans med en annan familj. 


Det var soligt och fint så lite snögubbsbygge av den lilla snö som fanns blev det.


Vi åt god mat, spelade spel, hade skattjakt för kidsen och såklart tittade vi på Grevinnan och betjänten :). (blev inte många bilder tagna)


Annars så tar vi det mest bara lugnt och tar dagarna som de kommer. Igår tog jag och lilltösen en shoppingdag i grannstaden. Hon hade fått lite pengar i julklapp som det skulle sättas sprätt på. Vi hade en riktigt mysig dag. Det känns bra att göra något med bara ett av barnen ibland så att just det får all uppmärksamhet. Det är något jag vill bli bättre på under det här året. Så nu funderar jag på vad jag ska hitta på med lillgossen och äldste grabben. Lillgossen är inte så svårt att hitta på något med men äldste grabben är det lite svårare, ska kolla läget med honom om han har något förslag.






Idag var jag och lilltjejen på ett medelpass på Friskis, det är så skoj att hon gillar det så att vi kan göra sådana saker tillsammans. Jag försökte få med lillgossen också men, nej han ville inte. Men vi hade fint sällskap av Linda och hennes goa tjejer.

Funderar lite över mitt mål med träningen 2015. Jag är allätare när det kommer till träning, det finns så mycket roligt att göra så jag tycker inte att jag hinner med allt. Det kan göra mig lite stressad. Jag vill träna på gym och bli stark, jag vill vara ute och springa, jag vill gå på roliga pass på Friskis, åka skidor (utför och på längden), spela lite badminton igen och ja, det finns flera saker jag skulle vilja göra. Men det är ju så att tiden räcker inte till allt och jag kommer nu att tänka att jag ska träna just det som jag känner för för dagen och inte stirra mig blind på att jag ska köra ett antal pass på gymmet eller något annat. Jag har känt lite på slutet att jag tappat glädjen i tränandet och bara tränat på ändå. Men nu ska träningsglädjen komma tillbaka har jag bestämt och just nu får jag mest träningsglädje av att gå på roliga pass, så då är det det som jag ska försöka få till. Men så har jag några lopp att träna inför också. Det första är tjejvasan, tyvärr har vi ingen snö så jag blir lite nervös över hur jag ska klara det. Vi har i alla fall bokat in en träningshelg i Sälen , jag och tjejerna som ska åka. Sedan så är det Lidingöloppet, 3 mil, vilket innebär att jag måste bygga upp kroppen så den kommer att orka med det. Sist är det Tjurruset, där det känns som att det är bra att ha en del styrka. Och nu när jag skriver kom jag på att jag ska ju kanske cykla Siljan runt också, i början på sommaren med syrran. Det hade jag glömt, men jag lovade ju att jag skulle hänga på henne så så får det bli :).

Klockan börjar bli mycket så nu tror jag nog det är dags för mig att gå och sova. Jag har några fler mål det här året, kanske skriver jag om det en annan gång :).

Ha det gott!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Träning ska vara rolig, så gör som du skriver och träna det du tycker är roligast den dagen. För mig gäller det att sänka ambitionsnivån emellanåt då jag vill hinna med flera pass på gymmet samtidigt som jag vill hinna med att jogga och gå pw:s. För närvarande är det mycket tid på gymmet för mig då det är det som är roligast. Sedan gillar inte jag att passa en massa tider utan vill träna när jag vill och då passar det sämre att gå på olika pass. Beundrar dig som får till så mycket hemmaträning.
    Vem vill inte ha snö??? Vi har ett konstsnöspår knappt en timmes bilresa härifrån, men det kräver ju att man har rätt gott om tid.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder :-) Här har snön försvunnit igen...
    Låter som ett bra sätt att få tillbaka träningsglädjen på.. att göra det du känner för just den dagen :-)
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Så många roliga träningsutmaningar du har att se fram emot 2015.
    Det ska bli kul att följa.
    Kram

    SvaraRadera
  4. God fortsättning...
    Vilken mysig nyårsafton ni hade!
    Jag gillar också all typ av träning så det känns inte som man blir bra på något eller jag känner så iaf! Jag hade gärna blivit lite starkare... springa är aptråkigt nu på vintern, jag pw hellre känner att det ger mig mer även om man får gå lite längre men jag gillar ju att promenera (gärna riktigt raskt) så tänker jag att jag kanske skall spara löpningen till våren och bara pw och köra styrka nu... jag tappar också glädjen, tappar den ganska fort om jag "missat" en dag, som tex att det går två dagar mellan träningen får jag panik eller tre ska vi inte prata om då brister tålamod och jag känner mig irriterad... Varför frågar jag mig själv ofta och det är ett av målen i år: att andas jag hinner ju träna...

    Du har ju en massa roliga träningsutmaningar i år...
    Jag hoppas på att hitta en startplats på Blocket till Göteborgsvarvet...

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!