onsdag 19 mars 2014

Svårt att låta bli att längta tillbaka

Idag kom vintern tillbaka riktigt här, oj vad det snöar! Och snön får mig att längta tillbaka till Sälen. Vilken bra vecka vi hade där och jag skulle gärna åka dit igen, nu på stört. Men jag läste någonstans, minns inte var, att man inte ska sakna och längta tillbaka utan istället ska man tänka som så att man är tacksam över det härliga man har fått vara med om. Och visst känner jag mig enormt tacksam över vår fantastiska Sälenvecka, men jag har svårt att låta bli att längta tillbaka :).






Idag skulle jag egentligen ha kört träning på gymmet men då det körde ihop sig lite med föräldramöte och annat så då får det bli till att köra träning hemma. Och det kan nog vara bra för mig så att jag inte får för mig att köra bänkpress och förvärra min lilla bristning. Det får nog bli lite cykling och styrka, eller Functional traning-DVD:n. vi får se hur det känns efter att jag nattat barnen.

Men nu är det dags att lägga undan datorn och titta klart på finalen i Labyrint med kidsen.

Ha det bra!

Kram Jennifer

5 kommentarer:

  1. Man ska ju leva i nuet, har jag fått lära mig. Men det är svårt att inte längta tillbaka till härliga semestrar och andra härliga saker.
    Lika svårt är det att inte blicka framåt, istället för att njuta av nuet. man vill ju kunna njuta både fram och bak och just nu..

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att man ska vara tacksam för det som varit men man måste allt få längta tillbaka lite också :). Förstår att du längtar tillbaka till Sälenveckan. Det kunde knappast varit bättre.

    Hoppas bristningen ger med sig snart och att du kan få köra det du vill. Roligt också att du anmält dig till Tjejvasan! Det kanske blir dags att introducera dig till rullskidor nu i vår ??

    Ha det bra! Stor kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja kanske är det dags för det. Jag på ett par rullskidor, det kan bli en rolig syn det :).
      Kram Jennifer

      Radera
  3. Lättare sagt än gjort att inte längta tillbaka till något som var lyckat :-) Får längta tills nästa gång :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Förstår om du längtar tillbaka.
    Ha nu en mysig kväll. Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!