lördag 15 mars 2014

Genomvåt

Jamen hörrni, vilken bra fredag vi fick. Jag masade mig ur sängen och fick till en skön joggingrunda medan solen gick upp. Det var så vackert att jag önskar att jag hade kunnat fota en massa samtidigt som jag sprang. En paus för ett foto fick det bli i alla fall :).






 Efter frukost var lillgossen ute och lekte med grannpojken och jag och lilltösen passade på att baka lite muffins inför eftermiddagens lek och fika.


Den här bakboken är välanvänd :). Den är från när jag var lite och är prefekt för barnen när de ska baka.

Efter lunchen så var det dags att sticka till en lekpark för att träffa några vänner. Det blev en trevlig och rolig stund för både barn och mammor. Det var dock lite kallt så för mig som inte rörde mig som kidsen blev det allt lite kallt, hade klätt mig för dåligt.





Sen var det dags för mig att svida om och cykla iväg till After Work med mina goa kollegor. Men det där med cyklingen gick väl inte så himla bra. Jag börjar att cykla nerför vår gata och kedjan hoppar. Jag har bara fotbroms på cyklen och kunde inte bromsa, lite läskigt när jag hade världens fart, det var bara till att ner med fötterna i backen och försöka få stopp på cykeln. Jag kutade upp för backen, hem, in till maken och bad om hjälp. Sedan cyklade jag iväg igen, jag kom ner för hela backen och till bron över älven, pang, då går kedjan av! Det blev till att parkera cykeln vid bron och så fick det bli en rask promenad, tur att jag gillar att gå ;). En sak till, sadeln läckte så jag var genomvåt i rumpan. Nej, kvällen började inte så bra men väl framme på O´Learys så blev det en riktigt trevlig kväll.


Idag så körde jag och lilltösen för första gången det barntillåtna medelpasset på Friskis. Jag är grymt imponerad av lilltösen, hon hängde med precis hela tiden. Jag frågade om hon inte ville gå och dricka vatten ibland, men nej, hon körde på. Jag måste faktiskt säga att det var ett riktigt bra pass, jag är inte riktigt något big fan av de vanliga gympapassen. Men det här var rejält flåsigt och bra med styrka och en ledare som bara utstrålar en sådan glädje och energi så man blir glad bara av att se henne :).


Vila i soffan är man väl värd efter att ha jobbat på så bra.

På eftermiddagen skjutsade jag kidsen till sina "stora" kusiner. Kusinerna hörde av sig igår och undrade om inte kidsen kunde få komma och sova över hos dem och de ville de såklart. Grabben han har fotbollsmatch några mil härifrån så han och maken stack för ett tag sedan så jag blir alldeles ensam här i kväll, känns konstigt. Men jag ska passa på att bara ligga i soffan och slappa :).

Hoppas att ni har en skön kväll och får en fin söndag!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Tack för i går! Alltid lika roligt att ses. Och dom där muffinsen måste vi nog få receptet på - kanongoda!

    Fy va läskigt m cykeln. Tur att det slutade bra i alla fall.

    Njut nu av att få en kväll för dig själv!
    Stor kram Carina

    SvaraRadera
  2. Men åh, den där boken känner jag igen! Tror den följde med när jag fick min leksaksspis. Brukade baka chokladbollar och sätta in i ugnen när jag var liten:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!