lördag 8 mars 2014

Jag önskar att jag inte älskade det så mycket

Lördagen går mot sitt slut och det har varit en riktigt bra dag. Maken stack till Stockholm med sin pappa och systrar imorse och jag och kidsen har varit ute i solen en stor del av dagen. Alltså sol, 10 grader varmt, ingen snö, fattar inte. Många tycker att det är såååå härligt, men jag tycker det är för tidigt, jag var ju liksom inte klar med vintern. Men okej då, jag erkänner att jag idag faktiskt fick härliga vårkänslor.



Jag passade på att rensa lite ute och tömma altanen på skräp. Men tror ni att jag passade på att åka med skräpet till tippen? Nej, det ska väl mellanlagras lite först, så det hamnade i uthuset. Hmmmm, blir lite sur på mig själv, men jag skyller på att jag tyckte kidsen lekte så bra så jag ville inte behöva släpa med dem till tippen ;).



Sparken hamnade utanför uthuset, jag menar varför bära den hela vägen in? Jag undrar hur jag tänker ibland, nej imorgon är det jag som fixar upp den i uthuset. 

Nu dröjer det nog inte länge innan tvätten får torka ute om det här vädret håller i sig.





Till lunch så fick vi finbesök, bästa Linda och hennes döttrar kom hit. Det var hamburgare som stod på menyn och efter att barnen varit ute och lekt så blev det go'fika. Sen var det dags att sticka iväg till grabbens fotbollsmatch.



Det var en träningsmatch som tyvärr slutade med storförlust. Men jag tyckte grabben gjorde en bra insats. Kidsen spelade också lite fotboll men det var ännnu roligare att leka i vattenpölarna :).


Nu har vi kollat på Melodifestivalen och jag har verkligen tryckt i mig godis, nästan så jag mår illa. Jag och godis har inget bra förhållande, jag önskar att jag inte älskade det så mycket.




Jag önskar er en fortsatt härlig helg!

Kram Jennifer 

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig vårdag, även om den kom för tidigt. Jag gör precis som du när jag rensar, det måste först hamna i en hög innan det åker till tippen.
    Hoppas morgondagen blir lika bra.
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Skönt å höra att vi är fler som sparar på hög innan vi kommer iväg med skräpet :-)
    Igår hängde jag min tvätt ute så det dröjer nog inte länge innan du gör det med om vädret håller i sig. +10 och sol hade vi igår.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag! Jag har samma relation till godis, älskar det! Ha en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är mer än färdig med vintern, som egentligen inte alls blev en vinter i år. Nu får våren gärna ha kommit för att stanna.
    Själv har jag nog inte heller något bra förhållande till godis och har varit så grymt godissugen de senaste dagarna (tur då att vi inte har något hemma). Känns extra viktigt nu när jag inte kan göra av med energi på samma sätt som när jag inte har inflammation i benen. Kram.

    SvaraRadera
  5. Vi har också haft solsken i helgen och jag har flera gånger funderat på att ta fram torkvindan. Särskilt efter att ha bytt i alla sängar under lördagen...
    Är ju så gott med smågodis, men jag köper alltid för mycket...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det i det lilla den verkligt stora lyckan finns! Så ljuvligt det är med vårsol som värmer! Jag har hängt ut tvätten i dag och den doftar underbart när jag tar in den! Kram!

    SvaraRadera
  7. Det har varit så härligt. Jag är ju inget fan av snö och kyla. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!