torsdag 27 mars 2014

Punka

Hej, hopp! Gud så skönt med torsdag, nu har jag tagit helg. Fortfarande vila från träning men jag ser redan fram emot morgondagens morgonpromenad, ska bli såååå skönt och kanske känns halsen bra så att jag till och med kan jogga lite :).




Idag, äntligen, fick lilltösen punkan på cykeln fixad och då ville hon ju såklart ut och cykla lite trots att det började närma sig läggdags. Lillgossen ville hänga med, men precis när vi ska cykla iväg så pyser det till ordentligt, så var det punka på hans cykel. Men som tur var så fanns ju sparkcykeln :). Han ledsnade dock efter ett tag så jag fick ta den. Nu är det ju så att jag kan inte bara gå och dra en sparkcykel, nej jag bara måste ju åka. Vi körde tävling, lillgossen sprang och sparkcyklade. Men inte vet jag om den egentligen håller för min vikt men höll då hela vägen i alla fall :).

Snart är det dags att titta på Blacklist med grabben. 

Ha det!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med helg!! Jag njuter oxå av att vara ledig i morgon :). Vi får väl se om vi ses i morgonbitti. Jag tänkte oxå ut på en runda - om jag orkar….

    Ha det gött!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Planen är att ta en morgonpromenad här också, men jag får se om jag orkar upp!:)
    När du tränar hemma, hur länge brukar du hålla på då? Jag körde lite hemmaträning i 30 min idag och borde göra upp ett schema över övningar att köra. Kör de jag kommer på för närvarande. Sonen tycker att vi borde investera i några vikter framöver. Har än inte kommit iväg och köpt någon kettlebell...
    Ha en skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt olika hur länge jag tränar. Beror lite på hur mycket tid jag har. Ibland kan det bli en timme på cykeln och ibland bara 30 min men då med mycket intervaller. Ibland kör jag cykel 30 min styrka 30 min och ibland bara styrka ca 30 min. Och har jag riktigt ont om tid så kan det bli AMRAP (as many rounds as possible) av tre övningar under 15 min.
      Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera
  3. snart måste även vi här i norr ta fram cyklar.. Så det blir liten födelsdagsfest på lördag för dotter som inte har någon cykel än.. Den ligger på vinden och väntar.. Men tills maj då hon fyller år kan vi ju inte vänta..

    ha en fin helg !!

    SvaraRadera
  4. Nu har fredagen startat här med! Vilken dag! Vi var kvar på utsidan efter jag hämtat barnen! Och nu står jag här och lagar mat...
    Sen blir det soffan och hoppas att mini (monster) somnar fort, idag är han inte rolig :-/
    Ha en fin kväll
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. LÄCKRA foton :) hoppas ni fått det lika varmt som vi i GBG idag..rena sommaren nästan haha

    Ny post ute...miljövänliga möbler från OX design :)

    Ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!