söndag 9 mars 2014

Såååå stumma

Idag blev det ett gympass på Friskis, vi åkte dit direkt till öppning kl 10. De har en liten lekhörna för barn utanför gymmet så jag hade lilltösen med mig och min kompis hade två av sina barn med sig så de fick leka där medan vi tränade. Perfekt att kunna ha barnen med sig när man är själv med dem och perfekt när de får sällskap av kompisar :). Men idag gick det tungt, oj, oj, oj underarmarna blev såååå stumma efter marklyften så när vi skulle köra chins och pull-ups gick det inte särskilt bra, trots att vi körde med gummiband så blev det inte särskilt många repetitioner. Men vi hade roligt i alla fall och det blev många skratt. Det är härligt att man inte tar det för allvarligt utan att man faktiskt kan skratta och ha roligt när man tränar.

Lilltösen hade inte lekt klart med sin kompis tyckte hon så hon fick följa med dem hem. Jag åkte hem och fixade våfflor till grabbarna. Och eftersom det var en solig fin dag även idag så stack jag och lillgossen ut efter lunchen.




Lillgossen var sugen på att åka sparkcykel, så vi tog en vända till lekparken. Och det var en alldeles lagom aktivitet för mig och min trötta kropp :).





Efter lek passade jag på att ta en lugn och sköm promenad i solskenet, riktigt härligt. Nu har vi tittat på Mästarnas mästare och jag borde egentligen åka iväg och handla, men jag vill helst bara krypa ner i sängen så vi får se hur det blir. Saknar frukt, vill ha det med mig som mellanmål på jobbet, men kanske får jag lov att klara mig utan det imorgon.

Ha det!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Oj nu var det mycket härlig läsning att ta igen! Själv njuter jag av vårsolen för fullt, tycker det är såå skönt. Å andra sidan har det ju inte varit någon direkt vinter här i år annars tycker jag det är härligt också!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Å, våfflor! Det passar så bra den här årstiden och när det är vår i luften. Härliga vårliga bilder Jennifer! Mitt gym har också lekrum för mindre barn, så smidigt.

    Våren i Sverige är så speciell och jag får sådan längtan när jag läser om er söndag. Härligt ni haft det.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Igår var det verkligen en underbar dag hos oss med men idag har det varit grått och riktigt kallt....
    Kanon att kunna ta barnen med sig, två i ett ;-) jag har hamnat lite i en träningsstress där jag inte riktigt och inte heller vågar ta i efter operationen, allt känns bra i "mag/ljumsk" området men ändå en liten tröskel kvar till att våga...
    Annars går bara mina dagar,det är lite mycket med allt just nu, känns som jag inte hinner nåt (ens inget bloggande)

    Smaksens med våfflor!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!