fredag 28 mars 2014

En otrevlig upptäckt

Alltså idag har det ju varit rena rama sommarvärmen, en riktig kanondag! Och jag kör lite "dagen i bilder".


En fantastiskt fin morgon. Startade tidigt med en skön proemnad. Jag provade att öka tempot lite men då fick jag hosta på en gång så det fick bli en relativt lugn promenad. Och så härligt det är att det är ljust ute så tidigt. Jag är inte van vid att hinna gå/jogga i sådant här ljus, lovely!


Men jag gjorde en otrevlig upptäckt, under min annars så ljuvliga promenad, gässen är tillbaka. Fy för dem, jag önskar att jag kunde hitta något positivt med dem men jag kan inte det. För tillfället är de ju lugna men när ungarna kommit attackerar de och jag blir livrädd. 



Efter frukost och lämning av lilltösen i skolan så blev det ett kort besök på IKEA. Behövde lite galgar och annat smått. Och så fick jag mig faktiskt lite avkoppling också, glass till lillgossen och kaffe till mig :).


Och som sagt, nästan sommarvärme, så vi grillade oss lite korv till lunch som vi intog i solen på altanen.


Efter skolan blev det lekparkshäng med goa vänner. Kidsen lekte och hade roligt och vi mammor fick snacka och mojja oss i solen :).


Nu är det dags att packa lite för imorgon drar vi till syrran i Karlstad. Det ska bli såååå skoj, var så länge sedan vi sågs. Och sen blir det bara till att mysa i soffan.

Ha en kanonbra helg!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag ni haft. Gäss skulle jag också vara rädd för.
    Doris och jag var också ute och sprang varvat med gång.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Mysig dag i solen ni har haft! Men fy för gässen.
    Ha en fin helg hos systern, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Så underbar bilder! Vilken morgon och vilket ljus! Nu är våren här :-)

    Tack rara för dina fina ord som du skrev hos mig - blev jätteglad <3

    Blir också sugen på att grilla korv ute!

    KRAM och ha en skön helg xx

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Så mysigt! Jag hoppas på detta väder hela helgen. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Här är det också fantastiskt väder. Blir så glad då. :-)

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!! Visst är det härligt med vår och vårsol men gäss nä de är verkligen inte trevliga. Eller väldigt beskyddande för att vara lite positiv.
    Hoppas vårsolen är här för att stanna!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk dag. Hoppas resten av helgen var lika härlig och att ni får en underbar vecka. Kram

    SvaraRadera
  8. Ser härligt ut, men jag håller med fy för canada gässen.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vi råkar också alltid ut för de läskiga gässen vid vår strand :-( otrevliga och sköter ner överallt så det är svårt att hitta en plats att sitta på. Usch!!
    Men förutom det verkar du haft det jättebra :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Skiter ska det ju stå ;-) dumma telefon!! :-)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!