måndag 10 mars 2014

Det måste bli mer bus och tok

Alltså, jag har en liten period nu när jag känner mig lite less. Man går upp tidigt, åker till jobb, hämtar barn, hem och laga mat, plocka undan efter mat, fixa med tvätt och sedan är det läggdags för barnen, hänga tvätt, träna. Allt liksom bara snurrar på, tiden går och frågan dyker upp i huvudet igen "ska livet vara så här?". Det finns mycket mer jag skulle vilja göra, både själv och med barnen. Nej, jag måste skärpa mig nu och komma ur det här negativa tänket och uppskatta vardagen, ta vara på det lilla. Känna tacksamhet över allt som vi har och att vi är friska, vara glad och vara här och nu.




Lite bus och tok innan godnattsagan :). Det måste bli mer bus och tok här i huset, mer skratt, och inte ta livet för allvarligt, det ska ju vara gött att leva ju :).

Ha det toppen!

Kram Jennifer 

3 kommentarer:

  1. Tror vi är många som haft down-perioder nu på sistone med det gråa väder som varit. Men nu vänder vi på detta för det är ju som du säger: livet ska vara gött att leva!

    Vi får ta och strunta i alla måsten och hitta på något kul! Kanske redan på fredag??

    Ha det bra! Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Tror vi känner så lite av till allesammans. Det är väl så att man ska vara nöjd just här och nu och inte tänka varken framåt eller bakåt, vilket inte är så lätt i dagens ekorrhjul som bara snurrar fortare och fortare. Men bara att tänka efter ibland är ju bra och kanske blir det en liten förändring för en stund.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet!! Mera bus och tokigheter :-) Kram och ha nu en busig tisdag.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!