onsdag 7 augusti 2013

Kolmården

Inte blir det mycket tid här i bloggvärlden nu, men snart är hösten här och det blir mer tid till att sitta inne och kura. Ni ska ha ett stort tack för era peppande kommentarer gällande min jobbångest, tack, tack, tack!!!

Vår tripp till Kolmården blev riktigt bra. Vi startade resan kl 05.30 och var framme vid parken en liten stund före öppning och lämnade vid stängningsdags så det blev verkligen en heldag. Jag förstår inte att kidsen orkade med så bra, tänkte att de skulle vara trötta och behöva lite mer vilopauser än vi hade, men det var nog jag som var tröttast. Och jag måste säga det att äldste grabben är nog det bästa resesällskapet man kan ha. Jag är så tacksam över att han vill vara med oss och han är fantastisk med sina småsyskon. Ja han är en riktig guldklimp som jag älskar så!



Bamses värld blev det först, perfekt för barnen att få leka av sig lite efter att ha suttit stilla länge i bilen.


En rolig hinderbarna finns det där i Bamses värld. Dock höll vi på att få gå därifrån utan lillgossen ;). Han klättrade upp för en klättervägg och för att ta sig ner var man tvungen att åka ner för en stång, tror ni att han vågade det?
Nej såklart inte, och det var för högt för att jag skulle kunna bära ner honom. Jag försökte peppa honom till att åka, peppande först men sedan ska erkännas att det blev hotande om att han fick lov att stanna kvar där så att vi fick gå vidare. Ja ni hör vilken hemsk mamma jag är.
Ni må tro att jag skämdes, hur kunde jag låta honom klättra upp där???? Efter ett tag kom dock en snäll pappa och sa att det inte är riktigt lika högt på sidan där han klättrade upp så där kunde vi nog bära ner honom, tack och lov så gick det bra :).


Den där vildhunden stirrade på en åskådare och gjorde faktiskt ett försök till att hoppa upp, kändes lite läskigt trots att han så klart inte klarade att hoppa upp :).


Nej, grabbarna ville inte följa med oss in till getterna. Äldste grabben har dålig erfarenhet av getter, han blev jagad av en galen get en gång på Ölands djurpark när han var liten.


Så mycket bättre med linbanan än att åka med bilen genom safarit enligt mig.



Wow, vilken show, helt fantastisk! Det är sådana här gånger jag verkligen skulle vilja ha bättre objektiv till kameran.


Nej det finns inte mycket som slår lek lekpark, det är roligare än att titta på djuren tycker småttingarna. Delfinshow, lek i lekpark, linbanan och åkande i delfinexpressen, så är rankningen i rolighet i parken :).
Kidsen ville såklart testa att åka delfinexpressen, en liten berg och dalbana. Jag är så skraj för att åka karuseller, men jag var ju tvungen att ställa upp. Äldste grabben satt bredvid lillgossen och jag och lilltösen åkte bredvid varandra. Vem tror ni skrek mest? Jag såklart, jag får lite panik när jag åker och skriker som en tok, lilltösen gjorde som mamma och skrek hon också. Grabbarna däremot, tyckte inte att det var det minsta läskigt och skrek ingenting :).


Efter en rolig dag i parken var det skönt att få åka till hotellet och koppla av och mysa. Dagen efter åkte vi inte till Norrköping, men bilder därifrån kommer en annan dag.

Ha det toppen fina ni! 

Kram Jennifer

12 kommentarer:

  1. Så mysigt med en heldag i Kolmården och visst är det en bra park för barn.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig resa! Kolmården är bra - perfekt blandning av lek och titta på djur. Förstår att du är nöjd med resesällskapet - det måste vara guld värt att ha en äldre grabb som kan (& vill) hjälpa till så mycket.

    Ha det gött!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Jag hittade dig på instagram igår så jag följer dig där nu. Själv har jag slutat blogga. Tror jag iallafall:-)
    Men jag har istället börjat instagramma under namnet sommarblomster. Ha en fortsatt fin sommar! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Kolmården är alltid mysigt att vara på om det inte är för varmt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Låter som ni haft det riktigt mysigt på Kolmården! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Älskar Kolmården! Tror bestämt ditt upplägg var väldigt likt mitt och barnens flera veckan! Branta backen från delfinerna till safarit- bra träning eller hur!! Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Vad kul med Kolmården. Visst var det roligt där? :) Vi var där för några år sedan, när Masi var bebis bara. Dags att åka dit igen så hon också får minnen därifrån. Kram.

    SvaraRadera
  8. Det ser ut som ni hade en fantastik härlig dag på Kolmården... Kul att äldsta Grabben följer Med! Delfinshower är ju så underbara!
    Jag har aldrig varit på Kolmården, kanske en plan för nästa sommar!!
    Tacksamt när barnen tycker att lekplatsen är roligare ;-) vi var på High Chaparral för tre år sen med två
    Andra familjer, ingen av våra barn tyckte att det var roligt där, dom hade roligare vid stugan vi hade hyrt!

    Nej så tråkigt med förkylningen!!! Usch usch! Krya på dig snarast!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Du tar alltid så fina bilder Jennifer! Känns som om jag har varit på Kolmården nu:) Ha en härlig helg! kram Caroline

    SvaraRadera
  10. Hej raring! Vilka bilder. Kolmården är så härligt och du har fångat det på pricken. Delfinshower älskar jag med.

    Krya på dig nu och njut av helgen!

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Kolmården står fortfarande på vår besökslista med barnen. Verkar vara fantastiskt fin efter vad man ser på dina bilder.

    SvaraRadera
  12. Åh delfiner, jag älskar delfiner! En sådan show vill jag se. Kram /Nellie

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!