måndag 19 augusti 2013

Första dagen

Idag var det lilltösens första dag i förskoleklassen. Jag har så svårt att förstå att hon har blivit så stor. Jag hämtade en riktigt glad liten tjej även idag. Hon hade dock inte tid att berätta så mycket om första dagen för så fort vi kom hem sprang hon till kompisen :). Det känns så skönt att hon trivs så bra och jag ser verkligen att hon känner sig trygg när hon springer runt där på skolgården. Jag minns hur jobbigt det kändes när äldste grabben började förskoleklass på samma skola. Han kom helt ny, kände ingen och han var väldigt tillbakadragen och försiktig. Skolgården kändes så enormt stor och jag kommer ihåg en dag när jag kom och hämtade honom så satt han alldeles ensam på en bänk, oj så ont det gjorde i hjärtat. Men efter bara någon vecka så var det helt annat, han hade fått många nya kompisar och sprang glatt runt på skolgården.



Tänk att den här lilla, lilla tjejen nu är så stor att hon går i förskoleklass, hjälp vad tiden går fort!


Ja och idag var det då min första fastedag. Eller det är ju egentligen inte alls fasta för man får ju äta. Jag brukar inte gilla dieter av olika slag, men den här har jag läst om flera gånger, första gången för redan 2 år sedan i tidningen Blossom. Och jag tycker att de fördelar som den sägs ha låter riktigt bra så därför bestämde jag mig för att det i alla fall är värt att prova. Hur har det gått idag då? Det har faktiskt gått bra, men det var lite jobbigt på eftermiddagen och så var det jobbigt att jag kände mig vrålhungrig efter att jag hade ätit min middag. Men i och med att jag vet att jag får äta som vanligt imorgon så har det ändå känts helt ok.


Här ser ni min meny för dagen. Och även att det bara är en dag som jag ätit så här, så drömmer jag nu om min vanliga frukost imorgon, för havregrynsgröt utan mjölk var ingen höjdare :).

Och så har jag druckit mycket vatten, thé och kaffe.


I och med att det var första dagen för mig idag så vågade jag inte träna riktigt. Det blev en lunchpromenad och på kvällen ca 2.5 km jogg och 2.5 km promenad. Men jag tror faktiskt att jag kommer att orka träna även fastedagarna, men jag planerar nog inte in några tuffa intervall- eller styrkepass de dagarna.

Äsch vad den där klockan tickar på, nu är det god tid för sängen!

Ha det gott!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Menyn ser ju riktigt delikat ut dessutom ;) Mer än vad jag trodde! Förstår om det blir en svacka någon gång under dagen. Viktigt att dricka mycket....ja, jag är impad. Vill gärna testa jag med!

    Så söt hon är din lilla flicka och toppen att hon trivs och haft det roligt!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken liten goding, sådär go och rund!
    Usch vad det måste kännas i mammahjärtat att se honom sitta ensam men barn hittar också varandra ganska lätt...
    Min började trean igår och minstingen ja han lullade omkring på dagis, rätt nöjd men vägrade sova så vi cyklade hem, då somnade där bak i stolen...

    Vilken smaskig meny ;-) ja det du har ätit är gott sånt äter jag med.. men det är nog som du säger att man ser framemot nästa dag att få Ä T A...
    Hmmmm tror nog att jag kanske ska läsa på lite mer och lära mig hur mycket 500 kalorier är!
    men jag väntar nog tills efter loppet på lördag, en bra ursäkt!

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!