fredag 8 augusti 2014

Stora Lunån

Idag blev det äntligen ett besök till Stora Lunån. Jag har tänkt åka dit flera gånger men aldrig kommit iväg. Men idag blev det av och trevligt sällskap fick vi.


Lite försiktig var han, lillgossen. Men han klappade alla djur. Till och med hönorna, vilket jag helst låter bli ;).


Stora Lunån är ett litet gårdsmejeri som har diverse djur man får hälsa på. Så har de ett café med en massa godsaker och en gårdsbutik. Skulle köpt med mig lite ostar hem men deras kortbetalningsmakapär fungerade inte och mina kontanter gick åt till fika och ridning. 


Gofika, glass, grädde och hallon.

En nöjd lillgosse som vågade sig ut på en liten ridtur.


En glad lilltös.




Alpackorna var inte så förtjusta i att bli klappade, de sprang mest undan.

Vackra fjällkor.


Lillgossen var nog ändå mest förtjust i de två hundarna som fanns på gården.


Ja, det blev ett riktigt lyckat besök och vi kommer garanterat åka dit igen nästa sommar.

Eftermiddagen tillbringade vi vid sjön. 




Imorgon är det dags för 40-årsfest. Kidsen ska få vara hos sin mormor och morfar i deras husvagn, oj oj vad de längtar.

Önskar er en trevlig helg!

Kram Jennifer

1 kommentar:

  1. En riktigt härlig inspirationsblogg är vad det här är :-) Suger i mig av alla era utflykter och idéer.
    Supermysigt ser det ut!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!