söndag 29 december 2013

Pissvinter

Alltså det här med lediga dagar, hur gött är inte det??? Att få dra omkring i pyjamas så länge man vill, kunna ta sig en tupplur mitt på dagen om man önskar så, ligga i soffan och läsa, spela spel med kidsen, bygga lego, gå långpromenader eller vad som helst som faller en in. Jag brukar inte vara så duktig på det här med att slappa, jag har liksom alltid känt att jag måste fixa och dona, plocka och städa. Men jag börjar lära mig att det är allt bra gött att bara slappa, låta det ligga lite leksaker här och var, det gör inget om det står disk framme ingen tar någon skada av det.


Vi plockade fram ett gammalt spel som vi aldrig tidigare har orkat spela, kidsen verkligen älskar det :).

Dessvärre så är det hittills en riktigt pissvinter, ursäkta språket, men jag känner så. Jag som längtat så efter vintern, men det var ju inte en sådan här vinter jag längtat efter, med regn och rusk. Nej jag vill ha kyla och snö. Jag vill ut i snön, åka pulka, skidor eller bara busa i snön, bli lite lagom kall för att sedan komma in i värmen och värma mig framför brasan och dricka en varm kopp thé. Men men, inget att göra något åt, det är bara att gilla läget och försöka komma ut lite ändå.


Lillgossen fick lite roliga leksaker i julklapp som skulle testas, och linbana är lika skoj året om :).

Ja nog är det skönt att vi är lediga tillsammans hela familjen men det ska erkännas att kidsen ibland går varandra lite på nerverna, ja jag och maken också för den delen ;). Så idag splittade vi oss lite grann. Maken och grabbarna drog iväg för att boka ett Playstation 4 till äldste grabben och käka hamburgare. Jag och lilltösen tog en liten runda på Kupolen och fick en mysig fikastund. Vi har varit lite dåliga på det nu på slutet, att göra något med bara ett barn åt gången. Jag tror det är nyttigt för både dem och oss, vi måste bli bättre på det. 


Mysstund med lilltösen.


Jag har gått en del promenader nu under min ledighet och tack och lov har det gått bra med hälen. Gud vad jag har saknat mina promenader och joggingrundor. Eftersom det funkat att gå med hälen så testade jag idag att jogga lite lätt och det kändes ok, jag har lite ont nu, men med lite massage och stretch hoppas jag att det blir bra snart.

Igår hade jag lovat lilltösen att vi skulle träna tillsammans, men jag var så trött och slumrade till i sängen. Hon kom och väckte mig och tjatade och tjatade om tränigen så det vara bara till att svida om. Lite uppvärmning på cykeln sedan körde vi det passet som jag och grabben brukar köra. Knäböj med press kb, burpees, kb sving, man börjar med 10 av allt, sedan 9 och så håller man på så ner till 1. Lilltösen orkade med kanonbra, såklart använde hon inga vikter. Men det är skoj att hon tycker att det är så roligt, en rolig grej som vi kan göra tillsammans. Det gick riktigt tungt för mig och jag såg nog väldigt sliten ut för lilltösen sa "mamma, ta den lätta vikten nu, du ser alldeles slut ut" :).

Tänkte försöka mig på att gå igenom bilder nu förr att kunna göra ett inlägg "2013 i bilder" imorgon. Men jag blev så trött och imorgon drar vi till stugan så det blir kanske inget av med det, vi får se.


Ha det!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Ja man blir allt lite slapp och lat av ledighet! Så skönt att bara kunna släppa allt där hemma jag är som dig och har också blivit bättre men jag plockar och donar också! Jag tycker om att vakna upp när det är röjt från leksaker disk mm!
    Jag tror också det är bra att dela sig, man går varann på nerverna! Vi har några ggr bara varit med W och lämnat bort minstingen! Igår var vi på hockeycup och Lilleman fick vara hos farmor å farfar så vi kunde bara vara med Wiggo!
    Blir det nyår i stugan???
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om vintern, vill också ha kallt och snö nu!
    Jag håller mig också till promenader än så länge, men så fort min förkylning är över ska jag försöka mig på att jogga igen.provade ju en gång och då kändes det ju bra.
    Här blir det ett lugnt nyår. Vi brukar fira ihop med litens familj och nu blir det inte så. Ev kommer två fjärdedelar av familjen och firar med oss.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än att hålla med! Vintervitt längtar jag också efter! Regn på tvären gör ju knappast någon glad...

    Kramkram Anna

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!