lördag 1 juni 2013

Tyckte de såg arga ut

Jag började gårdagen med en lugn och skön promenad, ja jag kommer nog få lov att bara promenera ett tag till för förkylningen håller sig kvar med ett stadigt grepp, och nu har jag nästan tappat rösten och fått lite feber. Men Men inget att göra åt, bara att lyssna på kroppen och lyda den, snart kommer jag att vara frisk igen och kunna köra hårt. Och nu ska jag sluta tråka ut er med min förkylning, fast det är lite skönt att få gnälla av sig ibland ;).


Önskar jag kunde skriva att jag njöt av alla härliga dofter ute på promenaden, men jag har helt tappat lukten, men smaken har jag kvar som tur är.


Efter frukosten blev det till att fixa picknick för att sedan fara till Säterdalen med fina vänner. Vilken dag vi fick, det är så himla fint där nere, ett litet paradis så här på sommaren.


God picknick, sol, lek, vatten, djur, skratt, galss och bus. Lite rädsla fanns det dock inom mig när vi var vid lamorna, jag kände en väldans respekt för dem, jag tyckte de såg arga ut mest hela tiden. Och så såg vi något i vattnet som jag fotade men inte lägger ut på bild här för de var så vidriga, Nejonöga, ni kan googla på det och få fram bilder så tror jag att ni håller med mig, hua.


Det är alltid lika skoj att träffa på getter. Jag minns så väl för några år sedan när vi var på Ölands djurpark och äldste grabben blev jagad av en galen get. Stackarn, jag kunde inte låta bli att stå på sidan och skratta för det såg så roligt ut, men efteråt kände jag mig som världens taskigaste mamma.






Ja det var gårdagen det, verkligen en dag att lägga till en av de bättre. Idag var tanken att vi skulle åka till Avesta för att se äldste grabben spela match, men eftersom jag känner mig risig så blev jag faktiskt riktigt glad när han sa att han kunde få skjuts med en kompis. Jag håller tummarna för att vi får en lugn dag här hemma. Och så håller vi tummarna för maken som är i Stockholm för att springa Marathon idag!

Ha en riktigt fin lördag!

Kram Jennifer

11 kommentarer:

  1. Krya på dig! Jag är småförkyld så att jag precis inte vågar träna..grr man blir ju stressad av det:) kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Å vilka ljuvliga bilder. Hoppas verkligen din förkylning ger med sig nu. Kram.

    SvaraRadera
  3. Hade tänkt en långrunda idag, men är också lite förkyld så det blir en stavpromenad med en kompis senare idag istället.
    Du får gnälla för det är så himla tråkigt att vara förkyld när man är beroende av att få träna!:)
    Härlig dag ni verkar ha haft igår!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Heja maken!!!
    Lamor (eller va det nu heter i pluralis) som är så söta. Men jag tycker ju att alla djur utom spindlar är söta. Nästan:))
    God bättring!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder på en härlig dag. Hoppas verkligen att den trista förkylningen ger med sig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag ni fick i går! Hoppas det blir fler turer så vi kanske kan följa nästa gång.

    Trist m förkylningen. Hoppas den ger med sig snabbt!

    Krya på dig och ha en fin helg!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Att den inte ger med sig den där eländiga förkylningen.....vila dig frisk. Det är nog det som gäller skulle jag tro.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  8. Vilken ny snygg header du har gjort och vad bra att du inte har en bild på en Nejonöga där :) - jag googlade och fyyy vad läbbigt den såg ut. Hoppas du kryar på dig nu inte alls kul att bli sjuk nu när sommaren kommer ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med alla djuren! Jag blir själv som ett barn när jag träffar djur, på ett positivt sätt alltså. :) Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, superfin header!!! Och som alltid, ljuvliga bilder!

    Så trist att du inte mår bra. Hoppas verkligen du piggar på dig och mår bättre snart!

    Stor kram och önskar er en fin söndag

    Lotta

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!