onsdag 12 juni 2013

Grin och gnäll och rinnande tårar

Nu har jag semester i en och en halv vecka, det känns så skönt. Jag har börjat tvätta och packa, på lördag sticker vi till Öland. Vi kommer att bli ett helt gäng där nere, min mamma och pappa, sex av mina syskon och deras familjer ska dit. Det ska bli så skoj, jag verkligen älskar Öland. Jag ser fram emot, vila, träning, lek, skratt, god mat, utflykter och så hoppas jag på sol och värme.


Vi körde lite glass- och våffelfest efter jobb och dagis. Och så tog jag mig en kopp kaffe och tid till att titta i lilltösens pärm som hon fått tagit hem från dagis nu. Oj så roligt att se en massa foton och saker de har gjort ända sedan hon började där. Tänk att hon nu bara kommer att gå där i två veckor till sedan blir hon en förskoleklass- och fritidstjej.


Jag hade tänkt mig en riktigt mysig kväll med mina små när maken och äldste grabben var på fotboll. Men oj, oj, oj vilka trötta och griniga barn det var, det var bara grin och gnäll och rinnande tårar, allt var fel. Så det blev tidigt i säng för dem. Vi får fira semestern bättre imorgon, då är det också avslutning i skolan för äldste grabben.


Man får inte vara rädd för att få lite valkar i händerna när man kör kettelbell :).


Det blev upp med tuppen imorse också och en kort joggingrunda, så skönt. Visst det kan kännas lite jobbigt att kliva ur sängen, men efteråt känns det underbart. Jag hann dock inte med något kettlebellpass då så det fick bli framför teven nu på kvällen.

Nu är det bäst att jag hoppar in i duschen innan jag blir alldeles kall.

Ha det bra!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det är fler som har samma härliga barn efter dagis. Här hemma bröts det ihop för att pappan råkat skära pannkakan på fel sätt.
    Skönt när bekymren inte är större än så;0)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med Öland, kommer att bli toppen för Er:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag älskar dina visdomsord!
    Kram på dej♥

    SvaraRadera
  4. oh så mysigt med Öland! Hoppas att ni får de fantastiskt :-)
    Njut av semestern nu!
    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!