tisdag 4 juni 2013

Lev längre

10 minuters motion om dagen ger dig chansen att leva i genomsnitt 1,8 år längre. Det låter väl bra?! Läste i iFORM (nr 7) att 10-20 minuters motion om dagen gör riktigt gott för din hälsa. Det ger 10% lägre risk att dö av alla slags cancer, 14% lägre risk för blodpropp i hjärtat, 18% lägre sannolikhet att få cancer, 50% lägre risk för att få depression på grund av utbrändhet på jobbet och 60% lägre risk för att utveckla Alzheimer, demens och andra åldersrelaterade mentala sjukdomar, inte illa.




Jag kör en repris från igår och tänker sätta mig och trampa lite lätt på cykeln och titta på Biggest loser när det börjar. Jag tycker det är så imponernade att se dessa människor kämpa på så bra som de gör och vilka resultat de når, grymt jobbat av dem!

Ha en skön kväll!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Mera motion!!! Mannen och jag pratade om det nu på kvällen, vi måste lägga upp en plan för motion för just nu hinns det inte med! Inte bra alls!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju precis så det är! Måste inpränta det i mitt huvud!
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det är fantastiskt att de orkar träna så som de gör, vilken kämparglöd de har ändå. Själv kan jag vara lite smålat sådär när jag tränar. Skulle kunna pressa mig lite till men orkar inte riktigt.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Några av de bästa fördelarna med att täna. Det gör inte bara gott för stunden utan även långsiktigt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja bara man tar sig ut/iväg för någon typ av motion så har man ju kommit längre...
    Har hostan fortfarande inte släppt?
    Skönt att ändå ha möjlighet att trampa lite hemma!
    Jag grävde en hel del hemma igår, får se det som styrke träning sen bekväm det en jogg tur... Kände mig sådär riktigt mör och tränad i kroppen igår... Härlig känsla när man går och lägger sig..
    Snart lååång helg

    Hoppas du har en fin dag
    Stor kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Bra att bli påmind om hur bra det är att röra på dig. Nu får din hosta allt släppa! Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!