söndag 23 juni 2013

Tack min fina familj!

Igår gick den långa färden hem från Öland till Dalarna. och jag kan säga att det är med vemod i hjärtat som jag lämnar den fina ön. Det är så vackert där och jag finner sådan ro när jag går härliga promenader vid havet, och ger mig ut på sköna joggingrundor i den vackra naturen och det finns så myckert vackert att titta på. Jag skulle lätt kunna spendera hela min sommarsemester där.

Vi hade en riktigt bra vecka och jag är så tacksam över att jag fick dela den med mina fina familj. Visst, när man är 18 personer tillsammans på semester så kan det bli lite intensivt och lite körigt ibland men det är sådant som hör familjelivet till. Och med en familj som är väldiga tävlingsmänniskor så kan det bli lite tafsigt när man spelar spel och tävlar, men roligt har vi!



Ett familjefoto i vackra Sandvik, men det var så soligt så det var svårt att titta mot kameran :).


Stora som små gillar att kasta sten i havet :).


Fina lillasyster med sin äldste grabb. Och så min lillgosse som kastar iväg en sten i det stora havet. 




Lillbrorsan och hans fina lilla familj. Jag lyckades få med äldste grabben på ett foto också, tack vara att jag fick ta på lillasyster och lillebror ;). 


Fina storebror med brorson och man kan skymta bästa mamma och pappa med vovven :).

Det vara bara två av mina systrar som inte var med, tänk vad roligt det hade varit om ni också hade kunnat vara med, kanske kan vi få till det någon sommar. 

Jag längtar redan tillbaka och har inte den minsta lust att gå till jobbet imorgon, men det är tack vara jobbet som vi kan hyra så bra stugor på Öland så det är jag tacksam över :). Tre veckors jobb sedan blir det fyra veckors semester, oj vad jag längtar!

Må bäst!

Kram Jennifer

16 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!! Ser underbart ut. Och låter som du har en härlig familj. Finns ju inget bättre än att få umgås tillsammans alla i familjen. Då hör lite tjafs och stoj till:)
    Håller med, ingen lust med jobb imorgon men vi har semester att se fram emot, tur det!

    Kramar fredrika

    SvaraRadera
  2. Vilket väder, och vilken underbar midsommarhelg! Så härliga bilder du visar. :) Det ska säkert regna imorgon, då känns det kanske lite bättre att gå till jobbet!? Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt det ser ut!:)
    Jag och mina bröder med familjer har umgåtts mycket det sista och vi har verkligen kul ihop. Det har inte alltid varit så, men nu funkar det jätte bra.
    Kul med familjefoton också!;)
    Det är lite down här hemma för närvarande, men jag hoppas att det blir bättre allt eftersom. Jag är trött och maken är trött.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder, man blir glad!! Ni ser ut att ha haft det toppen och Öland är verkligen vackert!!

    Trist att jobbet inte lockar blir nyfiken på om det finns drömmar om annat??

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog finns drömmen om att göra något annat än att jobba som ingenjör, men jag vet ännu inte vad jag vill göra "när jag blir stor" :). Kram Jennifer

      Radera
  5. Eran vecka på Öland ser fantastisk ut... Vilka underbara bilder på nära och kära...
    Tävling och tjafs hehe det där känner jag igen, jag har en lillebror och vi är båda enormt tävlingsinriktade och tjafsar.. Syskonkärlek ;-)
    Härligt att få snöra på sig skorna i en annan miljö :)
    Du får leva lite på veckan som varit så kommer jobbet gå galant och snart är det ju semester igen :)
    Ha en härlig start på veckan
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Åh fina Sandvik. Så härligt ni verkar haft det där! Var hyrde ni husen igenom? Öland åker vi till varje år. Kramar Nilla

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Vilka fina bilder du tagit från vår vackra ö här i Kalmarsund. Jag kan bara hålla med om att Öland verkligen är en fantastisk tillflyktsplats. Oavsett årstid så är det alltid lika fint. Vi var i stugan på Öland vid midsommar och upplevde både sol, regn , blåst och åska. Visst är det härligt...hmmm

    Jag är lite småledsen över att jag ska behöva jobba 2 veckor till men sedan läste jag att du skulle jobba 3 veckor till och då skämdes jag lite. Just nu längtar vi nog alla till semester. Den har vi sannerligen behov av allihop. Men som någon här innan skrev, du kan ju njuta av din vecka (bilder och minnen finns alltid kvar)tills nästa ledighet kommer.

    Ha det gott och sköt om dig!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder! Man kommer till ro bara av att se dem. Ni måste ha haft en toppenvecka, härligt att ha så många syskon och att kunna umgås.
    Jag jobbar två veckor innan semester men det känns helt ok faktiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt att ni haft det så bra! Förstår att du inte vill åka hem, Öland är vackert! Och tänk va roligt att kunna vara tillsammans (nästan) alla i familjen.

    Dina bilder är underbara och nu längtar jag efter en tripp till den fina ön :).

    Hoppas det går ok att jobba. Veckorna kommer gå fort och vips är det semester igen. Hoppas vi hinner ses snart!

    Ha det gött! Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Så härligt det ser ut.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Å vilka mysiga bilder och nu fick du mig att längta till Öland. Kanske kan jag övertala mannen om att åka dit i sommar :) Kram.

    SvaraRadera
  12. vilka fantastiska bilder, det ser verkligen helt underbart ut!
    Hoppas att hemresan gick bra
    kram

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder.
    Vad mysigt det låter som ni har haft det. Mysigt med familjen samlad.
    Det var längesen jag var på Öland, det hade varit kul att komma dit igen.
    Ha en fin måndag!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  14. Helt underbara bilder, Öland är toppen!

    kramen

    SvaraRadera
  15. Vad härligt med Öland, där är verkligen mysigt och fint! Vi var ju i Svärdsjö och det var med vemod jag åkte söderut igen:) Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!