fredag 7 juni 2013

Krocketmatch

Igår var vi på 4-årskalas, och vilket kalas det var! En go 4-åring att fira, gott fika, strålande väder, ridning, dans och skattjakt, inte illa.




En fantastiskt fin häst! Barnen stod så fint i kö och väntade på sin tur. Snacka om att det var en nöjd lilltös efteråt. Lillgossen stod i kön, men ångrade sig sedan och ville inte rida, "det är äckligt" sa han.


Kalaset var på Gammelgården här i staden och det är bara så fint där.


Efter barnkalas var det dags att hem och fixa för kvällens drabbning i krocket. Det var grillning och krocketmatch med mina arbetskamrater från mitt förra jobb. Det blev en kanontrevlig kväll, trots att jag kom sist i matchen. Att fota glömde jag helt bort men maken tog några bilder i alla fall :).



Jag skyller mitt dåliga resultat på att jag fick i mig ett antal Turkisk Peppar-shots ;). För en lakritsälskare som mig så är det farligt gott, som tur är är det inte ofta man har det hemma.


Nu ska strax grabben skjutsas till tåget. Han ska till Örebro med min lillasyster för att vara träffa min lillasyster som bor där. Det känns lite märkligt att han blivit så stor så att han kan åka iväg så, det är ju min "lilla plutt". De ska vara där över helgen och bland annat åka gokart.

Och så ska det packas för vi drar till stugan idag :).

Jag önskar er en riktigt fin fredag!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. Ser ut att vara ett härligt kalas... Jag är absolut ingen hästtjej så jag håller med din son hehe..
    Turkisktpeppar är fasligt gott, så kul att spela krocket, låter som en trevlig kväll!!!
    Skönt med en långhelg, min man är ledig i helgen och inga direkta tider att passa förutom att sonen har fotbollsmatch imon men det är ju bara roligt...

    Ha de så gott i stuga och ha en toppen helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Mysigt med 4 års klas.
    Ha en fin helg.
    kram

    SvaraRadera
  3. men oh så underbart. vilket härligt kalas :-)
    hoppas du får en jätte fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt kalas!
    Ha en skön helg!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart ställe att ha barnkalas på - något annat än Mc Donalds kan man ju lugnt säga ;) Ha en underbar helg i stugan - jag håller tummarna för fint väder ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Vilket ljuvligt ställe att ha barnkalas på:) Härligt!

    Skön fredagskväll till dig med:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Jag vill gå på kalas ;))


    Ha en jättefin kväll och skön helg

    Stor kram
    Lotta

    Ps. måste titta på bilderna igen, så fina

    SvaraRadera
  8. Hahaha lakritsshots var inte igår, men oj så gott! Jag hade nog också kommit sist :-)
    Underbart ställe för barnkalas och vilket väder!! De senaste dagarna har varit fantastiska!
    Hoppas du och din familj får en fin helg. Kram.

    SvaraRadera
  9. Vilket kalas!! Och vilken dag i övrigt!!

    Hoppas ni får det kanon i stugan!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Vilket hejdundrande kalas! Men du, den där hostan verkar inte bra alls. :( Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!