söndag 9 juni 2013

Sååå jobbig

Hemma igen efter en skön helg i stugan. Vädret hart varit strålande ända tills idag då jag vaknade vid 4-5-tiden av att regnet vräkte ner och sedan regnade det hela förmiddagen och nu är det mulet, kallt och blåsigt.

Igår blev det en tur till vackra Stjärnsund. Jag hade inte kameran med mig och det ångrade jag. Men jag tror att maken och kidsen var glada över det, de tycker jag är såååå jobbig som ska fota allt ;). (Tur man har telefonen med sig jämnt så att man kan fota lite i alla fall :)).


Glassätande och minigolf var sysselsättnigen där.



På eftermiddagen blev det trevligt besök av makens bror med familj, lite korvgrillning, rabarberpaj och jordgubbar fick det blir då. 





Och så hann jag med att fota lite ute på gården. Det är ju så vackert med allt som blommar.


En fin sommarbukett plockad av lilltösen.


Svenska midsommar blommor och en lite igenvuxen soffa, kanske skulle bli lite bättre på att rensa. Fast jag är lite så att jag gillar när det är lite igenvuxet och inte så perfekt, men det är inte så trevligt att sitta i den soffan och bli bärnd av brännässlorna ;)

Väntar på att vinbären ska mogna. I år behöver jag i alla fall inte vänta på att de ska bli röda, nu vet jag att det är vita vinbär :).


Ikväll blir det en powerwalk med vänner, hoppas att det ska gå bra med min hosta.

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram Jennifer

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga sommarbilder du bjuder på i dag! Så mysigt det ser ut i Stjärnsund, förstår att ni hade en härlig dag! Må så gott i veckan kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft det toppen!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har du fortfarande hosta :-( hoppas det gick bra att promenera!
    Ser ut som en toppen helg i stugan... Vad skönt ni har det som kan sticka iväg så och koppla av och få miljöombyte!
    Du kan skicka hit regnet... Så torrt här nu!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Kul med minigolf. Det var minsann längesen... (Kanske bäst så eftersom jag är världens sämsta förlorare...) :)

    SvaraRadera
  5. Hihi ja ibland är det ett åbäke att släpa med ”storkameran”, tur då det finns bra telefoner! Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Åh din stackare är du fortfarande hostig. Ta det lugnt med motionerandet så länge du inte är kry.

    Vilka vackra spegelbilder, älskar spegelbilder. Rogivande på något vis.

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  7. Ha ha, jag känner igen det där med fotograferingen. 😃 Vilka somriga bilder, och vilken helg bi verkar ha haft! Kram

    SvaraRadera
  8. Vackra sommarbilder! Den här årstiden önskar jag mig alltid en ny och bra kamera, för det finns ju så mycket fint att fota:)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!